Ikuti Blog ini

Selepas 6 hari berkempen.


"Assalamualaikum warahmatullah,

 Disini aku ingin kongsi sedikit maklumat mengenai keadaan semasa di Permatang Pauh setelah masuk hari ke-6 berkempen. Mungkin penyokong-penyokong PR yang berada jauh dan tidak berkesempatan menjenguk dan menabur bakti untuk kempen kali ini ingin juga mengetahui perkembangan terbaru kami disini.

Menurut taklimat dari salah seorang pemimpin AMK malam tadi, Insya Allah, kemenangan ditangan kita, dan jika semuanya berjalan lancar, DSAI akan mengangkat sumpah sebagai MP pada 27/8 dan seterusnya kita akan menggegarkan Parlimen.

Tapi, menurut kenyataan Speaker Pendekar semalam, "...belum tentu Anwar akan angkat sumpah pada 27 Ogos ini..." Inilah yg kita takut, entah apa lagi taktik kotor yang bakal mereka gunakan untuk menidakkan kemenangan kita.

Namun begitu, pesan Tok Guru, "...kita jangan terlalu yakin, tapi kita kena kerja kuat, do'a, tawakkal, sebab depa buleh buat apa saja, sebagai contoh, walaupun di Sanglang kita dah menang dalam PRU12 yg lepas tapi mereka masih isytihar BN menang..." Jadi disini kita kena ambik iktibar dan menyeru kepada jentera kita untuk lebih berhati-hati.

Dengar khabar, Najib Altantuya juga sibuk berkempen semalam dan sempat menjenguk di satu kawasan perkampungan di Penanti, namum tidak langsung diendahkan oleh masyarakat setempat yang duduk melepak di kedai kopi sambil hisap rokok daun. So, si Najib ni pun kelitin (bahasa utara) tak tentu arah, lepas 5 minit terus belah... ha ha ha. Dan dimaklumkan malam sebelumnya dia ada buat ceramah di perkampungan Samagagah, tapi cuma 200 orang yg mendengar. Itupun bukan orang kampung, tapi mereka yang memang mengikut kemana saja dia pergi (pengampu le tu).

Dan semalam juga, dikhabarkan Shahidan Kasim bersama pengikutnya cuba berkempen di Pasar Basah pekan Bukit Mertajam (Market BM) tapi langsung tak boleh masuk dan tidak disenangi orang ramai.

Di Guar Perahu pula (tempat berkampongnya UMNO Kedah) diberitakan puak-puak UMNO tempatan langsung tak tolong. Katanya petugas-petugas pasang poster cuma diberikan RM10 seorang, padahal menurut mereka peruntukan yang diberikan oleh 'orang atas' ialah RM100 seorang. Dan malam tadi juga dilaporkan ada pergadohan sesama mereka di kawasan tersebut dan ramai polis ditugaskan berkawal disana.

Kita juga mendapat maklumat bahawa anggota polis juga telah ditambah dari 5000 orang kepada 7000 orang kelmarin. So, kita pun tak tau apa lagi taktik depa lepas ni.

Jadi kita minta kepada semua penyokong PR agar dapat sama-sama membantu, kalau yang jauh & tak dapat datang tu, banyakkan doa dan solat hajat memohon kemenangan semoga Allah memberkati segala usaha kita.

Takbir!!!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .