Ikuti Blog ini

Mengapa Paklah tiba - tiba mengadap YDP Agong?



Saya dapat makluman yang PM Andullah Badawi telah mengadap kehadapan Yg Dipertuan Agong tanpa makluman jemaah menteri, sidang medianya semalam mengesahkan dengan kenyataan Paklah " yang dipertuan Agong gembira dengan Kerajaan BN Sekarang?". apa muslihat dan cerita disebaliknya? dalam desas desus 16 September bukan Paklah sahaja yang mengadap YDP Agong malah dikatakan wakil Dato Seri Anwar juga telah mengadap YDP Agong awal minggu ini, banyak spekulasi yang timbul . banyak cerita dan desas desus kerajaan baru 16 September bakal berlaku, dalam kenyataan di Pihak Anwar pula ia mengatakan jumlahnya sudah ada, tetapi masalahnya sekarang berkisar soal teknikal dan undang undang. disini saya sertakan beberapa info yang saya perolehi dan saya rumuskan untuk anda fikirkan

1. Wakil Dato Seri Anwar telah mengadap YDP Agong mennyatakan hasrat untuk mengambil alih Kerajaan baru dan mengharapkan dalam tempoh peralihan keadaan aman dari sebarang usaha merusuh dari pihak Umno dan Polis yang dirancang sekarang ini cuba menaikkan sentimen perkauman, dan diharap ia dapat dielakkan, jadi hari ini YDP Agong telah memanggil Paklah untuk memberi penjelasan apa yang sedang berlaku, dari kenyataan Paklah hari ini seolah olah YDP Agong meminta penjelasan darinya. Apakah mungkin YDP Agong meminta Paklah melakukan sebarang rusuhan andai 16 September benar benar berlaku? apakah peristiwa campur tangan Istana berlaku sekali lagi seperti mana yang berlaku di Terengganu. Inikah soal teknikal dan undang undang yang dimaksudkan wakil PKR?

2. Kemungkinan besar juga Paklah mengadap YDP Agong untuk memaklumkan bahawa andai benar 16 September berlaku, kerajaan BN akan menguat kuasakan undang undang darurat, ia jelas dengan kata kata Paklah yang sengaja menggunakan perkataan " rampasan kuasa " dan " menGulingkan Kerajaan" dalam sidang medianya hari ini, seharuskah Paklah menggunakan perkataan peralihan atau perubahan kerajaan baru. apakah Paklah telah meyakinkan YDP Agong seolah olah ada usaha usaha menggulingkan atau rampasan kuasa ? sudah pasti paklah memperkudakan Polis dan Angkatan Tentera untuk membuat laporan palsu untuk diberikan kepada YDP Agong! dan akan ada Operasi lalang 2. sentimen perkauman sedang hebat dimainkan oleh Umno ketika ini. mereka sudah tidak mempedulikan perasaan pemimpin parti komponen dalam BN terutama MCA dan Gerakan. apakah taktik ini akan makan diri?

3. Spekulasi ke 3, Paklah telah mengadap YDP Agong untuk menyatakan hasrat untuk mengadakan sekali lagi pilihanraya umum, ini adalah kerana kerajaan yang ada tidak stabil dan boleh menyebabkan ancaman kepada Ekonomi dan ketakutan kepada Pelabur luar. ia pernah dilakukan Paklah dalam pilihanraya umum ke 12 baru baru ini apabila Paklah bersendirian mengadap YDP Agong untuk minta perkenan membubarkan Parlimen tanpa pengetahuan kabinet dan jemaah Menteri.

4. Spekulasi ke 4, Paklah Mengadap YDP Agong untuk menyatakan hasrat meletak jawatan dalam waktu terdekat, dan menyerahkan segera jawatan PM kepada Najib ataupun satu perbincangan sulit antara Anwar dan Paklah agar satu peralihan kuasan berlaku secara baik dan aman, tetapi mengikut sidang media Paklah hari ini ia kelihatan dendamnya makin kuat untuk menghalang sebarang perubahan dan kemenangan Pakatan Rakyat.

Itu adalah antara spekulasi yang bertiup kencang mengapa Paklah tiba tiba mengadap YDP Agong, peralihan kuasa ini sebenarnya memang benar benar berlaku, persoalannya ia dapat dihalang atau tidak. cakap Anwar bukan cakap kosong, tindakan kerajaan dan Paklah membuktikan segala galanya. ini adalah usaha terakhir mereka menghalang kemaraan Anwar ke Putrajaya. Masakan tiba tiba sahaja Datuk Najib terpaksa meluluskan cuti sambil belajar kepada semua ahli Parlimen BN. Yang lucunya program cuti telah diluluskan datuk Najib tetapi tempat yang nak ditujunya tidak tahu ke mana. Tidakkah itu pelik namanya. Bila Najib ditanya wartawan ke mana mereka akan bercuti, Datuk Najib menjawab itu belum diputuskan ia sedang dirancang. Yang peliknya sudah diluluskan.. Kalau orang buat Pinjaman perniagaan, bank akan luluskan sebelum tengok kertas kerja. tak kah ini kerajaan yang Korup? datuk Najib sedang berusaha menyelamatkan survivor politiknya sebelum tahun 2010. Inilah usaha terakhir dan terdesak mereka. samada mereka dapat menghalang kemaraan datuk Seri Anwar ke Putrajaya, kita nantikan 16 September 2008.


"Kalau takut dengan risiko usah bicara soal perjuangan"

AYUH LAWAN AGENDA JAHAT UMNO!!
LAWAN TETAP LAWAN


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .