Ikuti Blog ini

Ahli Parlimen Bidas Menteri & Timbalannya

Dewan Rakyat digemparkan dengan gelagat menteri dan timbalannya yang lansung tidak ambil peduli untuk menghadirkan diri di sidang Dewan Rakyat pada pagi ini.

Ahli Parlimen BN Seri Gading, YB Datuk Mohamad Haji Aziz membidas sikap menteri dan timbalan-timbalan menteri yang tidak memandang penting perbahasan ahli parlimen terhadap menjunjung kasih titah ucapan Yang di Pertuan Agong.

Hanya seorang sahaja Timbalan Menteri yang hadir pagi ini sementara menteri-menteri dan timbalannya yang lain membiarkan kerusi mereka di dewan rakyat kosong.

Sikap menteri-menteri dan timbalan menteri berkenaan jelas tidak menghormati Dewan Rakyat.

Ahli Parlimen Kinabatangan juga menyelar sikap tidak ambil peduli menteri dan timbalannya yang katanya menyebabkan Barisan Nasional kalah di dalam pilihanraya.

Ahli Parlimen PAS Pokok Sena, YB Mahfuz Omar sambil menyindir bahawa menteri dan timbalan menteri yang tidak hadir di persidangan Dewan Rakyat kerana sibuk dengan urusan lain terutama untuk mendapatkan sokongan kerana terlibat di dalam pemilihan (UMNO) yang bakal menjelang.

Perbahasan mengenai hal ini juga turut mengundang Ahli Parlimen PAS Kuala Terengganu, YB Abdul Wahid Endut yang bangun buat julung kali dengan menyatakan bahawa seorang timbalan menteri baru ditewaskan di Kuala Terengganu.

Beliau menambah di dalam pilihanraya akan datang Pakatan Rakyat akan "kerjakan" semua menteri dan timbalannya, tegasnya semasa melahirkan kehampaannya dengan melihat ketidak-hadiran tidak ada seorang pun menteri kabinet di Dewan Rakyat kali ini.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .