Ikuti Blog ini

PARLIMEN 'DOUBLE STANDARD'

violent attack towards dap karpal singh and lim lip eng at parliament 260209 sequenceHari ini sekali lagi Parlimen Malaysia membuktikan bahawa ianya adalah sebuah parlimen 'double standard' apabila pihak keselematan Parlimen langsung tidak menghalang pemuda Umno yang bertindak bagaikan gangster menghalang Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh dari memasuki Dewan Rakyat.

Berlainan sekali jika pihak PR atau penyokong PR ingin melakukan demonstrasi atau penyerahan memo sudah tentu anggota keselamatan menghalangnya dari awal.

Inilah sikap 'double standard' parlimen Malaysia yang ternyata berat sebelah dan tidak professional.
Dalam insiden jam 2.30 petang tadi Pengerusi DAP Karpal Singh dikepung sekumpulan anggota Pemuda Umno di bangunan Parlimen petang tadi, menuntutnya meminta maaf kepada pergerakan tersebut kerana mendakwa mereka menghantar peluru kepadannya.

Kira-kira 20 hingga 30 ahli Pemuda Umno terbabit dan mereka dipercayai dari Selangor and Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, Karpal kemudiannya menelefon ahli parlimen Batu Gajah, Fong Poh Kuan yang kemudian tiba bersama beberapa wakil rakyat Pakatan Rakyat lain.


Ekoran itu berlaku kekecohan antara kumpulan penyokong Umno dengan wakil-wakil rakyat pembangkang di situ sebelum pengawal keselamatan tiba untuk meleraikan mereka.


Ketika ditemui pemberita, kumpulan tersebut menunjukkan kad keahlian mereka dalam Pemuda Umno.

Ahli Parlimen DAP juga mengadu bahawa anggota keselamatan Parlimen tidak berbuat apa-apa untuk melindungi Karpal mereka tiba di situ.


Ahli Parlimen DAP, Lim Lip Eng (right) juga mendakwa beliau telah dipukul oleh kumpulan anggot Pemuda Umno itu.


Menurutnya, beliau dipukul beberapa kali di muka dan bahagian badannya.


Manakala Karpal pula dengan tegas berkata: "Saya mungkin kurang upaya, tetapi saya tidak tunduk kepada ugutan mana-mana pihak."






Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .