Ikuti Blog ini

PASCA PRK : NIZAR DIDAPATI TIDAK BERSALAH, NAJIB DAN ZAMBRY DIHUKUM


YAB Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin didapati tidak bersalah pada perbicaraan 7 April lalu. Nizar yang didakwa dengan pelbagai tuduhan antaranya derhaka kepada Sultan; pengkhianat bangsa Melayu; boneka DAP dan sebagainya.


Namun hakim yang bersidang dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang (rekod dunia) memutuskan bahawa Nizar didapati tidak bersalah dan dibebaskan. Seramai lebih dari 40,000 hakim yang bersidang majoritinya memutuskan Nizar tidak bersalah. 21,860 hakim membebaskan Nizar dan 19,071 hakim menyatakan Nizar bersalah. Ini berkata majoriti hakim yang bersetuju Nizar tidak bersalah adalah 2,789.

Dengan keputusan ini juga, hakim memutuskan bahawa Najib dan Zambry bersalah dengan tindakan mereka merampas kerajaan negeri Perak secara biadap dan tidak demokratik. Kedua-dua mereka termasuk kuncu-kuncunya dihukum dengan hukuman BN kalah pada PRK Selasa lalu.

Moga-moga dengan hukuman ini Najib dan Zambry insaf dan bertindak memohon perkenan Sultan Perak untuk membubarkan DUN Perak.




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .