Ikuti Blog ini

Jurucakap Bersih ditahan polis dibawah Akta Hasutan


KUALA LUMPUR - Jurucakap Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Wong Chin Huat ditahan sepasukan polis pukul 8 malam tadi.


Menurut peguam beliau, Edmund Bon, Wong ditahan di rumah beliau di Taman Sri Sentosa di Kuala Lumpur dibawah Akta Hasutan selepas satu laporan polis dibuat terhadap aktivis tersebut.



bershi 1blackmalaysia pc 050509 01"Wong kini berada di Ibu Pejabat Jabatan Jenayah Perdagangan Bukit Perdana dan komputer ribanya dirampas," tegas Edmund. Beliau bagaimanapun, tidak dapat mengesahkan sama ada penahanan Wong ada kaitan dengan sidang media yang diadakan semalam.


Dalam sidang media Bersih semalam, Wong menyeru seluruh rakyat Malaysia untuk berkabung pada 7 Mei nanti (Khamis) dengan berpakaian hitam ke pejabat, ke sekolah, ketika beriadah mahupun di rumah bagi menunjukkan
one black 1black malaysia campaignkepada Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak tanda "1Malaysia GELITA, Demokrasi Diutamakan, Adakan Pilihan Raya Sekarang".


Kempen tersebut dan pemilihan warna hitam dibuat sebagai protes terhadap rampasan kuasa yang dirancangkan oleh Barisan Nasional (BN) di Perak.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .