Ikuti Blog ini

BN SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA - Dr Chua Jui Meng menyertai PKR

Kemasukan Dr Chua Jui Meng menyertai PKR merupakan satu tamparan yang cukup hebat kepada Umno@BN. Umno@BN bukan sahaja mengalami krisis keyakinan di kalangan rakyat bawahan tetapi mereka yang selama ini cukup setia kepada BN. Tempoh 23 tahun sebagai Ketua MCA Bahagian Bakri, pernah menjadi Naib Presiden MCA dan menjadi menteri membuktikan bahawa Umno@@BN hari ini semakin hilang taring dan sengat.Rekod serta kesetiaan pimpinan Umno@BN hari ini semakin goyah dengan perkembangan yang berlaku.

Isu kematian 'mengejut'Teo Beng Hock, 30 tahun sudah cukup mengejutkan Umno@BN apabila reaksi spontan dari pelbagai lapisan masyarakat sama ada dari dari Umno@BN dan pihak pembangkang yang semakin meluat dengan gelagat dan tingkah laku Umno@BN sepanjang lebih setengah abad memerintah negara.

Apa yang berlaku dalam negara tidak lagi boleh diterima sehingga menyebabkan rakyat bertindak berani bangkit menolak kepimpinan Umno@BN yang selama ini cukup selesa menerajui negara. Saya dapat merasakan akan ada lagi pemimpin Umno@BN mengikut jejak langkah Dr Chua Jui Meng untuk memacu Malaysia ke arah perubahan mewujudkan sistem pemerintahan yang lebih demokratik, adil dan menjaga kebajikan rakyat.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .