Ikuti Blog ini

Radzhi Dicabar Bersumpah Di Bulan Ramadhan

Rakyat di Dewan Undangan Negeri Lunas hari ini kesal dengan tindakan ADUN mereka yang mengumumkan keputusan keluar parti hari ini untuk menjadi wakil rakyat bebas tetapi pada masa yang sama tidak mahu melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Pelancongan, Pembangunan Masyarakat dan Sumber Tenaga Manusia negeri.

Seorang pemimpin PKR Bahagian hari ini mencabar Mohd Radzhi untuk meletakkan jawatan dan mengisytiharkan kerusi DUN Lunas kosong jika beliau ikhlas di dalam perjuangannya.

Apa yang nyata ini adalah satu permainan kotor orang-orang Perdana Menteri, Najib Tun Razak di dalam usaha untuk merampas negeri-negeri Pakatan Rakyat sepertimana mereka telah melakukan di Perak awal tahun ini.

Mohd Radzhi sebelum pun menafikan beliau dibeli atau dibayar kerana menjadi ahli Bebas. Namun beliau dicabar untuk bersumpah dengan Al-Quran di bulan Ramadhan yang mulia ini jika benar beliau tidak disogok atau dibayar oleh pihak tertentu di dalam membuat keputusannya itu.

Banyak pihak termasuk pemerhati politik melihat isu terbaru ini sebagai usaha terdesak Najib dan UMNO BN untuk memenangi pilihanraya kecil Permatang Pasir dengan cara menjejaskan kredibiliti Pakatan Rakyat.

Namun yang nyata, Najib dan akan terus dilihat sebagai pemimpin dan parti yang bacul dan takut untuk menghadapi pilihanraya tetapi mencari jalan singkat dan mudah untuk menang iaitu dengan membeli ADUN-ADUN dan MP-MP Pakatan Rakyat yang mudah untuk disogokkan dengan nilai-nilai kebendaan seperti wang ringgit dan sebagainya.

Rakyat akan terus mengutuk tindakan Radhzi tersebut, lebih-lebih lagi tindakan Najib dan UMNO yang mempersendakan demokrasi serta pilihan rakyat di dalam negara ini dengan melakukan konspirasi untuk membeli ADUN-ADUN parti lawan mereka setelah gagal bertarung di dalam pilihanraya.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .