Ikuti Blog ini

Perintah Syaitan di Bagan Pinang!!





Sejak siang tadi saya habiskan masa dengan meronda di sekitar kawasan Bagan Pinang. Mencari dan mengutip cerita dan berita berkaitan perkembangan kempen prk di kawasan tersebut. Poster dan banner kedua-dua parti yang bertanding semakin banyak dinaikkan, yang jatuh dan dijatuhkan juga sama banyak.

Dalam puluhan cerita yang saya dengar, cerita ini ingin saya kongsikan dengan kalian. Sejak hari penamaan calon saya berada Bagan Pinang. Meninjau dan memerhatikan gelagat manusia. Mendengar dan terdengar berbagai cerita; lucu, lucah, gembira, sedih, serius, semuanya ada. Melihat dan merakamkan berbagai insiden; ada yang benar, banyak juga lakonan.

Ibu kepada semua lakonan di Bagan Pinang setakat ini tentunya dijuarai oleh insan bernama Azeez yang hampir mati kerana patah tulang tengkok dibelasah oleh penyokong PAS. Kesian si Azeez, badannya gemok macam babi hutan tapi tewas diterajang. Kesihan saya kerana dia gagal membawa watak sebenar sehingga temberangnya terbongkar. Maka kesian saya kepadanya bertukar menjadi cacian. Haram jadah kau Azeez, kau menipu.


Manakala ibu kepada segala perintah yang berjaya dilaksanakan oleh petugas pilihan raya di Bagan Pinang ialah 'Perintah Syaitan'.

Ya, itu Perintah Syaitan. Mereka didatangkan khas dari Kuala Lumpur dan beberapa tempat lain di Negri Sembilan, Melaka dan Perak. Mereka dihidangkan dalam pesta ARAK. Mereka diwajibkan berada dalam keadaan separuh mabuk. Malangnya ada yang terus 100 peratus mabuk. Mereka dibekalkan dengan parang, kayu hoki dan batang besi. Malah ada yang bernasib baik mendapat bekalan kayu golf dan cota.

Setelah berpuluh botol arak kosong berselerakkan, arahan dan perintah panglima mesti dituruti. Jam 2.45 pagi semua telah bersedia. Ada yang berkereta, ramai yang menunggang motorsikal. Perintahnya: "Kamu semua ikut kumpulan yang telah ditetapkan dan gerak sekarang"

Maka beberapa gerombolan berkereta dan bermotor capcai pun menuju ke distinasi yang telah ditetapkan. Di mana? Markaz dan UPU PAS Bagan Pinang.

Sekurang-kurangnya 4 UPU telah diceroboh dan petugas PAS dipukul dan dibelasah. Di Markaz Induk bernasib baik kerana beberapa samseng upahan yang dikerah ke sana memang sudah benar-benar mabuk. Mereka lalok dan ada yang muntah di kawasan letak kereta.

Pelik bin Ajaib, tetapi tidak menghairankan kerana ia telah terbiasa pada setiap pilihan raya. Tiada seekor polis pun yang meronda di kawasan di mana samseng-samseng ini me'yamseng' dan mensamseng.

Soalan Cepu Mas.

1- Siapakah yang menaja samseng-samseng ini datang ke Bagan Pinang?
2- Siapakah yang menaja arak untuk memabukkan haram jadah ini?
3- Kenapa Polis lewat bertindak bila kejadian malang ini berlaku di kawasan PAS?
4- Siapakah musuh PAS di Bagan Pinang?
5- Kenapa media arus perdana tidak menjadikan kes ini sebagai 'headline'?


Sesiapa yang dapat menjawab semua soalan di atas, maka mereka akan tahu gerombolan syaitan mana yang menganas di Markaz PAS.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .