Ikuti Blog ini

ADUKATARUNA : FENOMENA BLOGGER

Ini bukan Pemuda UMNO


ADUKATARUNA : FENOMENA BLOGGER

Adukataruna, satu nama blogger yang amat dikenali ramai. Bahasanya bergaya rock, mampu menarik anak-anak muda menjadi pengikut. Otak “matematik” berwajah filosofi bentuk baru, menjadi daya penarik untuk difikirkan disebalik maksud yang diungkap.

Hujjahnya menarik, menyebabkan pembaca yang membaca dengan minda terbuka akan berfikir. Orang yang otak tertutup sahaja, akan marah dengan tulisan adukataruna. Marah, kerana tidak memahami filosofi disebalik ungkapannya, waima berwajah kasar.

Membaca tulisannya, tidak cukup sekadar berfikir ‘selapis’, tetapi perlu dibaca dengan maksud yang mendalam. Orang yang “berotak Majaz dan Isti’arah” akan memahami maksud disebalik sesuatu tulisannya.

Padaku, Adukataruna adalah satu fenomena anak muda kini. Aku tak fikir, dari kalangan pemuda mana-mana parti – Sama ada PAS, PKR, DAP, MCA, MIC dan sebagainya - yang boleh cipta fenomena seperti adukataruna. Buktinya, UMNO lebih takut kepada seorang blogger bernama Adukataruna berbanding pemuda-pemuda parti politik yang ada di Malaysia.

Sekian

Wallahu ’Alam


Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .