Ikuti Blog ini

MAKIN NAIK GAJI, MAKIN MENJADI




Kenapa polis tembak kanak-kanak ini? Tak ada alternatif lain ke yang boleh dibuat..macam tangkap atau ambil no.kereta ke..lagipun mangsa adalah remaja sahaja..bukannya orang dewasa...ada beberapa keraguan dalam kes ini :

1. Mangsa tidak guna senjata lawan polis..kenapa mangsa dibunuh sedangkan ikut laporan polis oleh saksi utama, di dalam kereta tidak ada walau sebilah senjata seperti yang didakwa polis.

2. Saksi utama dipukul oleh 4 pegawai polis yang bunuh mangsa..pastu dilepaskan saksi itu kononnya mangsa penjenayah besar dan polis tiada pilihan selain menembak mangsa.

3. Kenapa polis menembak mangsa di kepala dari belakang sedangkan kereta yang mereka naiki tersebut tidak dapat dipandu dengan laju akibat tayar bocor.

4.polis hanya boleh menembak apabila nyawa mereka sendiri terancam atau apabila nyawa orang awam terancam dan mangsa langsung tidak bersenjata.

5. Mangsa dibunuh atas kesalahan samun ke? Adakah mangsa sebelum itu menyamun??????Tak ada kan..janganlah main syak je..mangsa lari kerana tiada lesen memandu..ini diakui oleh saksi utama dan juga keterengan keluarganya..polis tak boleh tipu.

tunhisyamuddin.blogspot.com
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .