Ikuti Blog ini

Pemuda PAS DUN Paka Bantah Promosi Arak

http://buletinonline.net/images/stories/berita25/DSC00391.JPGPaka, DUNGUN – Seramai kira-kira 40 orang pemuda PAS Dun Paka telah berkumpul dihadapan sebuah kedai yang baru dibuka dibandar ini awal pagi semalam.

Mereka berhimpun dihadapan premis tersebut bagi membantah secara aman tindakan pemilik perniagaan ‘Poly Café’ mempromosikan jualan arak secara terbuka.

Ketua Penerangan DUN Rantau Abang, Shafie Agil, memberitahu Buletin, kedai tersebut terletak berhampiran Restoran Nasi kukus 3, baru dibuka dalam beberapa hari ini.

Menurutnya, tindakan menaikkan kain rentang promosi arak tersebut menimbulkan rasa tidak senag dikalangan orang Melayu Islam sekitar Bandar Paka.

Katanya, selain Ketua Pemuda DUN Paka, Ramzi Abdullah turut bersama bantahan itu adalah Setiausaha Dewan Ualamak PAS Dungun Ustaz Azizzul.

Menurut catatan dalam laman sosial ‘facebook’ Ustaz Azizul, bantahan itu diadakan kira-kira jam 12.45 pagi.

”Ketua Pemuda bersama dengan 40 orang pemuda PAS, berjaya menurunkan Kain Rentang Yang Berbunyi "TIGER BEER, BUY 4 BUCKETS, FREE 1 BUCKET".catat Ustaz Azizul.

Menurut Ustaz Azizul, beliau telah berbincang dengan pemilik perniagaan itu dan beliau bersetuju supaya penjuualan arak tersebut hanyalah kepada orang-orang bukan Islam sahaja.

Sehubungan itu, Shafie turut kesal kerana pemilik peniagaan itu tidak 'sensitif' langsung keadaan persekitaran yang rata-rata adaah penduduk Islam dan orang Melayu.

"Kalau promosi macam itu dibuat di Kuala Dungun atau di kawasan majoriti bukan Islam tak ada masalah, tapi bandar Paka berbeza,"katanya ketika ditemui. -BO
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .