Ikuti Blog ini

Petualang Rakyat, 'Senator Cap Ayam' Si Ezam Ternyata Buat Lawak Bodoh Bila Cakap Dia Masuk UMNO Kerana Prinsip Dan Bukannya Duit

Lucunya bila mendengar "petualang rakyat" si Ezam Md Noor (foto) mengatakan beliau masuk UMNO bukan kerana "habuan" sebaliknya, beliau meninggalkan PKR "hanya semata-mata kerana prinsipnya". Kenyataan itu dibuat dalam ceramah berapinya di padang bola berdekatan bilik gerakan UMNO di Sri Pendamar, Pelabuhan Kelang malam tadi.

Bekas Ketua Pemuda PKR itu juga secara lantang menyerang "bekas boss"nya Datuk Seri Anwar Ibrahim dari segenap sudut. Ezam mahukan rakyat Selangor "menyahkan" Anwar yang kononnya menjadi "pengkhianat" kepada negara kerana didakwa "menjadi alat dan perkakas kepada Yahudi". Ezam mengatakan Anwar sanggup "bersekongkol dengan Yahudi" apabila memohon maaf selepas mengetuai lebih 10 ribu rakyat Malaysia membantah serangan Israel ke atas flotila bantuan ke Gaza, pada Jun lalu.

Tindakan Ezam menyerang Anwar ini memang sudah dijangka sebenarnya. Tambahan pula kini beliau telah mendapat anugerah "Senator Cap Ayam" bila begitu licik membodek PM Najib Razak dengan strategi terancangnya selama ini. Malah tindakan beliau menghentam Anwar itu dilihat tidak lebih untuk menyakinkan kerajaan UMNO BN agar memilihnya sebagai calon dalam Pilihanraya Umum akan datang. Kelicikan politik Ezam ini memang sudah diakui kerana beliau adalah sesumpah sepanjang zaman yang wajar dihapuskan dari muka bumi ini.

Ezam tidak layak untuk mengatakan dia bukan pelacur politik malah menafikan dia di bayar untuk buat keputusan (sertai UMNO). Kenyataannya yang konon masuk UMNO bukan kerana duit itu membuktikan kepada kita bahawa Ezam memang "bahalol" dan "bangang" sebenarnya. Dia fikir rakyat bodoh dan tidak dapat menilai perbuatannya itu. Kononnya dia tidak dapat satu sen atau dua juta malah memang tidak ada pun yang diterimanya. Ezam boleh bercakap kepada "tunggul kayu" atau "pencacai-pencacai UMNO" tetapi bukan kepada rakyat. Pembohongan dan cerita "dongeng" ciptaan "sesumpah Ezam" ini memang sudah tersohor untuk dikenang oleh generasi akan datang dulu kini san selamanya. -PahangDaily
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .