Ikuti Blog ini

Chua Soi Lek kata negara umat Islam paling ramai makan rasuah!


Presiden MCA Chua Soi Lek yang terpalit dengan skandal seks menyerang parti Umno rakan sekutunya dalam BN dan juga Pas kerana guna agama untuk pikat orang Melayu. Harus diingat dalam pru-12 yang lalu parti Cina MCA ditolak masyarakat Cina hingga menjejaskan pengaruhnya dikalangan masyarakat Cina.

Nak salahkan siapa bila Chua Soi Lek kata "Kita perhatikan Umno telah menjadi lebih konservatif untuk bersaing dengan PAS bagi mendapatkan sokongan Melayu. Kita timbulkan isu ini bagi memembolehkan masyarakat Cina berfikir mengenainya,” katanya pada Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star, hari ini. "Jangan optimistik bahawa jika PAS memerintah, negara ini akan bebas daripada rasuah dan segala masalah lain akan lenyap. Perlu diingat ada antara negara yang mengamalkan rasuah terdiri daripada negara yang mempunyai majoriti masyarakat Islam,” katanya.

Chua berkata di bawah pemerintahan PAS, generasi muda tidak akan mempeduli untuk mempelajari impak ke atas negara yang mungkin menjejaskan keadaan sosial dan pembangunan ekonomi negara.

Dalam ucapannya, Chua merujuk kepada buku tulisan, Syed Akbar Ali yang berjudul "Malaysia and the Club of Doom", yang mana pengarangnya menyenaraikan beberapa ciri-ciri umum di 57 negara-negara Islam di seluruh dunia.-Malaysiakini -.Guna agama raih sokongan -Umno-Pas dibidas.

Dulu Umno , kini dan selamanya tuduh Pas guna agama untuk kepentingan politik.Bagi Pas pulak dasarnya ialah Islam yang tak mengasingkan agama dan politik. Bagi Pas amalkan politik suku agama suku itu bukan kamus Pas.

Chua Soi Lek ambik rujukan orang Islam untuk serang parti politik yang jadikan agama sebagai dasar perjuangan mereka.Chua lepaskan peluru yang dibekalkan orang Islam untuk hentam umat Islam . Adakah Chua berkata demikian untuk tarik hati masyarakat Cina yang tolak MCA parti perkauman yang bersekutu dengan Umno perintah Malaysia?

Hidup ni kalau tak bersandarkan kepada agama nak bersandarkan kepada apa. Takkan nak jadikan kepala lutut sebagai tuan sandaran kita.Longgarnya pegangan agama yang menyebabkan ratusan ribu anak zina dilahirkan di negara kita . Apa yang kita buat? Sumber
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .