Ikuti Blog ini

CHUA SOI LEK KENA BELAJAR ISLAM DENGAN PAS



Parti Islam Se-Malaysia (PAS) merasa simpati dengan kenyataan Datuk Seri Dr Chua Soi Lek selaku Presiden MCA yang menyalahkan Islam kerana negara tidak maju. Kenyataan yang keluar daripada seorang yang kurang memahami Islam dengan lebih mendalam.

PAS menyeru kepada beliau belajarlah Islam daripada ahlinya dan rujukan asalnya. Dr Chua sudilah belajar Islam daripada ulama' PAS yang terdiri daripada ulama' yang beramal. Jangan belajar Islam daripada bukan ahlinya atau daripada musuh Islam. PAS juga menasihatkan kepada beliau supaya jangan melihat orang Islam yang memimpin negara ini, sebaliknya kena mengkaji Islam daripada sumber asal.

PAS tidak nafikan, Dr Chua tidak faham Islam kerana ia bersahabat dengan pemimpin Umno yang gagal menampilkan ciri Islam yang sebenarnya. Tentu beliau keliru dengan Islam yang dihayati oleh pemimpin Umno. Berlaku kecelaruan dalam fikiran beliau, mana satukah Islam yang sebenar. Kenapa pemimpin yang mendakwa diri mereka Islam tetapi terlibat dengan rasuah dan berbagai skandal yang memalukan orang Islam. Kenapa pemimpin yang mengaku diri sebagai seorang Islam isterinya tidak menutup aurat. Inilah yang disebut oleh hukamak "Islam terlindung oleh orang Islam sendiri"

PAS yakin bukan Dr Chua sahaja yang keliru tentang Islam, kerana orang Islam gagal menampilkan Islam secara praktikal. Alhamdulillah PAS telah berjaya memecahkan tembok fobia terhadap Islam dalam Pakatan Rakyat dan Dewan Himpunan Penyokong PAS.
Ustaz Idris Haji Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .