Ikuti Blog ini

Ketua Polis Johor Nyaris Lemas

Batu Pahat - Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff nyaris lemas selepas kenderaan pacuan empat roda yang dinaikinya tergelincir ke dalam parit di kawasan banjir di Kampung Parit Basri, Sri Medan di sini semalam.

Gambar: MOHD. Mokhtar (dua dari kiri) diselamatkan beberapa anggota polis selepas kereta yang dinaikinya masuk ke dalam parit di Batu Pahat semalam.

Turut bersamanya dalam kenderaan terbabit ialah Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Ibrahim Mohd. Aris.

Pada masa kejadian, Mohd. Mokhtar dalam perjalanan untuk melawat kawasan banjir dan turut disertai oleh beberapa wakil media.

Menceritakan detik cemas itu, Mohd. Mokhtar berkata, ketika melalui kawasan itu kira-kira pukul 3.30 petang tiba-tiba kenderaan tersebut seperti masuk ke dalam lubang yang sebenarnya adalah parit.

Difahamkan, pemandu pacuan empat roda itu sukar membezakan antara jalan dan parit di kawasan berkenaan kerana kawasan itu dilitupi air. -kosmo

Sejak satu dua hari ini banyak berita yang tak berapa bagus mengenai polis.

1) Polis didakwa merompak dan menampar seorang wanita hamil
2) Mahathir salahkan polis sebab kredibilitinya jatuh akibat dari Operasi Lalang
3) Polis Rompin didapati bersalah oleh mahkamah kerana menceroboh kediaman persendirian berkaitan kes penangkapan pemimpin PAS semasa berceramah
4) Seorang sarjan retak tengkoraknya kena libas oleh seorang pemuda yang mengalami masalah mental
5) Berita di atas - Ketua Polis Johor nyaris lemas bila pacuan empat rodanya masuk parit semasa banjir.

Kesemua insiden di atas sepatutnya jadi bahan renungan oleh pihak polis BAHAWA: rakyat biasa tidak mempunyai kuasa untuk melawan polis. Tetapi hukum kebenaran dan keadilan TETAP berjalan.

Rakyat yang tak ada pistol, tak ada senapang tetapi ada senjata paling kuat iaitu DOA, hanya mampu berdoa agar polis melaksanakan tugasnya dengan BETUL, CEKAP DAN ADIL seperti motto perkhidmatan mereka. Dan supaya mertabat polis tidak direndahkan hasil dari perbuatan-perbuatan sesetengah dari kalangan mereka sendiri yang mempunyai pelbagai kepentingan lain. -GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .