Ikuti Blog ini

Umno Tak Pernah Jawab Saham Bumiputera RM52 Bilion Lesap

Sejak saham Bumiputera RM52 Bilion lesap dan dibangkitkan banyak pihak termasuk bukan Melayu, pemimpin Umno yang jadi berlagak dan tunjuk hero perjuangkan nasib umat Melayu langsung tak pernah jawab isu tersebut.NGO songkok tinggi dan pro Umno juga buat tak tahu sebab kerja depa hanya pertahankan Umno daripada tumbang dalam pru 13 akan datang.Kalau Umno aniaya atau dajjalkan bangsa Melayu dengan kikis duit saham Bumiptera mampoih pi la janji Umno terus berkusa dulu kini dan selamanya.

Kalau ada kes libatkan PR walaupun sebesaq hama mereka akan meluru sakan tonjolkan diri menjerit-jerit macam tak makan 3 hari kononnya PR derhaka Raja, seleweng duit tapi tapi bila diminta bukti mula meloroih ke belakang sebab rasa 'kemaluan'.Kalau betoi sungguh PR seleweng duit rakyat baguih la kita pakat hentam ni tak taw hujung pangkal main terpa sebab nak nama ja tak lebih daripada tu.Orang Melayu yang berfikiran waras tidak akan termakan mainan kotor puak-puak ni.

Mana NGO Gaps, Perkasa dan yang seangkatan dengannya dalam isu saham RM52 Bilion hilang kalau betoi nak perjuangkan nasib bangsa Melayu?Mari kita bersatu desak Umno di mana hilangnya saham RM52 Bilion kepunyaan Bumiputera.

Kenapa sejak Dasar Ekonomi Baru diperkenalkan hingga DEB dihapuskan dan diganti dengan macam-macam dasar untuk majukan bumiputera kita orang Melayu terus dianggap miskin walaupun kita mendakwa negara ini kepunyaan kita?Sebenarnya kita orang Melayu kena tipu dengan Umno, kena kencing dengan Umno ...Umno mahu kita orang Melayu bertongkatkan Umno sampai bila-bila supaya Umno terus berkuasa di negara ini kayakan kroni Umno, kayakan kroni MCA dan MIC.

Tunggulah 100 tahun lagi pun kita akan terus dianggap miskin kalu terus bertongkatkan Umno, berpayungkan Umno, yang miskin kita yang kaya Umno!Zaman Tun Mahathir 22 tahun perintah didakwa perabih RM100 Bilion, lepas tu Tun Mahathir pulak kata zaman Tun Abdullah perabih duit RM270 Bilion kalau takat RM52 Bilion lesap apa kita nak heran...semua pakat telan yang teruk kita orang Melayu pakat terhegeh-hegeh nak perjuangkan Melayu sementara yang di atas pakat sapu kenyangkan kroni.Ada anak-anak pemimpin Umno hidup melarat minta sedekah sana -sini?Mereka semua kaya cik oii jadi jutawan lagi.Kalau kaya duit titik peluh sendiri tak pa la tapi kalau kaya dengan songlap duit rakyat , seleweng duit rakyat ok ka?

Tu baru kira duit saham Bumiputera belum kira isu tanah Rezab Melayu yang tinggal sekangkang kera,persempadanan semula kawasan pilihanraya 2003 yang menghiris hati orang Melayu dengan tidak perbanyakkan kawasan parlimen untuk kerusi Melayu..semua ni Umno tak berani jawab dan berani debat.

Kalau yang RM52 bilion lesap pun Umno buat tak reti tambah yang RM1.5 Bilion diagihkan kepada sapa yang dapat takkan Umno nak cakap. - misaimerah [ selatanonline…]
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .