Ikuti Blog ini

Jom boikot bayar saman ekor seluruh negara.

Bagaimana kalau diadakan suatu demontrasi besar-besaran membantah 'saman ekor', dan kalau perlu diadakan kempen 'boikot bayar saman ekor' di seluruh negara. Hal perlu diadakan, dan yang layak menerajuinya adalah Pakatan Rakyat beserta NGO-NGO.

Demikian dinyatakan editor weblog Ibnu Hasyim di sini , demi menyambut seruan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Beranikah Pakatan Rakyat menganjurkannya? Ini merupakan satu cabaran kepada Ketua Dewan Pemuda PAS memandangkan Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar sendiri menganjurkan Kempen Anti Saman Ekor (Kase).Begitu juga Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad yang turut menyeru agar protes saman ekor ini disemarakan. Lihat di sini

Menurut statistik Idris, terdapat 17.1 juta saman ekor yang disenarai hitam.Jumlah tersebut amat besar dan sekiranya Pakatan Rakyat dapat menggerakan 10% sahaja daripada jumlah mereka yang disenarai hitamkan itu untuk buat protes secara aman dijalanraya, sudah barang tentu akan menggentarkan Menteri Dalam Negeri , Hishamudin Hussien!

Tapi, maaf cakaplah, saya sangat optimis bahawa rakyat Malaysia belum sampai tahap keberaniannya sebagaimana pejuang-pejuang di negara-negara Arab yang bangkit menentang kezaliman pemimpin mereka di Mesir, di Libya dan lain-lain.

Kita telah banyak kali mengalaminya melalui demonstrasi jalanan setelah sekian kali. Kena water cannon dan bom asap sikit, kita semua habis bertempiaran lari meninggalkan kawan!Sebab itu Umno/BN masih terus dapat berkuasa.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .