Ikuti Blog ini

Shahrizat ni BANGANG ka CELAKA???

Bernama melaporkan:
Rumah Anak-anak Yatim Madrasah Al-Taqwa Tidak Berdaftar Dengan JKM - Shahrizat
KUALA LUMPUR, 22 Mei (Bernama) -- Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Kampung Gahal, Hulu Langat tidak berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat atau mana-mana agensi di bawah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Menteri berkenaan Datuk Seri Shahrizat Jalil berkata beliau juga tidak pasti sama ada rumah anak yatim itu berdaftar di bawah mana-mana agensi di kementerian lain.

"Yang terlibat (dalam tragedi ini) ada pelajar, ada anak yatim, ada guru. Kita tidak tahu ia di bawah agensi mana," katanya kepada pemberita semasa melawat kawasan kejadian tanah runtuh di rumah anak yatim itu.

Sehingga awal pagi ini, seramai 12 orang maut, sembilan cedera dan empat lagi masih tertimbus dalam kejadian tanah runtuh yang berlaku pada pukul 2.30 petanghari Sabtu.

Shahrizat berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan agensi dan kementerian berkaitan dalam masa terdekat untuk mengetahui status rumah anak yatim itu. - Bernama.
Aku taktau nak istilahkan sebagai apa kenyataan Shahrizat ni. Nak kata BANGANG tak berapa nak sesuai. Nak kata CELAKA rasa macam terlebih sangat. Tapi paling kurang pun tak cerdik la kut.

Kalau nak cari salah sapa pun nanti-nanti la dulu. Benda dah jadi. Anak-anak yatim pulak tu yang terlibat. Takkan la takdak rasa kesian kat kaum keluarga anak-anak tu.

Ataupun, mungkin kut, puak-puak pandi kutty ni dah takdak rasa simpati dalam hati pasai dah banyak sangat makan dari sumber haram kut, pasai tu hati tak rasa terharu.

Yang depa dok teringat nak cari salah orang lain, aku yakin tentu dalam hati makcik tak sedar diri ni takdak lain, tentu nak kaitkan rumah anak-anak yatim ni dengan pembangkang, pasai tak daftar dengan Jabatan kebajikan Masyarakat.

Kalau pun ada yang bersalah dalam kejadian yang menyayat hati ni, nanti sat la. Biar la keadaan reda sikit dulu. Ada benda lain yang lebih perlu Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat kena ambil perhatian.

Contohnya macamana keadaan anak-anak yang terselamat tu. Kat mana depa nak ditempatkan selepas ni. Kebajikan depa macamana. Mungkin kementerian boleh sediakan khidmat kaunseling untuk mangsa-mangsa yang terselamat yang tentu punya akan trauma.

Banyak benda yang lebih perlu diambil perhatian dalam masa terdekat ni daripada sibuk nak cari salah orang. Besar sangat ka kesalahan tak berdaftar dengan JKM tu.

Dalam pada tu MalaysianInsider melaporkan:
HULU LANGAT, 22 Mei — “Saya tidak mahu cakap apa-apa... anak-anak saya baru sahaja pergi (meninggal dunia).”

Itulah ayat yang mampu dikatakan oleh Yang Dipertua Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa Batu 14 dekat ini berhubung tragedi tanah runtuh yang mengejutkan seluruh negara, semalam.

Justeru kata Idris Musa, beliau memerlukan sedikit masa untuk bertenang sebelum memberikan sebarang kenyataan media.

“Tolonglah... tolonglah... berikan saya masa, saya masih tidak boleh nak cakap apa-apa lagi. - TMI.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .