Ikuti Blog ini

Kadir Jasin tidak berani sebut hal Rais Yatim, Rosmah dan Najib Razak!


Kerajaan Rakyat : Penyokong tegar parti haprak Umno, A kadir Jasin menulis di dalam blognya:

Hari ini, akhbar percuma The New Straits Times dan The Sunmemukadepankan berita dan gambar sepasang suami-isteri Cina Malaysia yang dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan membunuh pembantu Indonesia mereka.

Terima kasih dan tahniah kepada NST dan The Sun. Tidak sebuah pun akhbar Melayu menyiarkan berita itu di muka depan, melainkan sebagai "blurb".

Fong Kong Meng, 55 tahun dan bininya, Teoh Ching Yen, 33 dituduh membunuh Isti Komariyah di rumah mereka di Sea Park, 5 Jun lalu. Pasangan Cina ini dituduh menyeksa Isti, menyebabkan luka di dahi dan tangannya. Dia mati di Pusat Perubatan Universiti Malaya pada 5 Jun.

Kadir Jasin juga turut menulis : "saya rasa sudah sampai masanya kita berhenti daripada sikap hipokrasi dan ketidakpedulian kita."

Perbuatan sesetengah majikan yang mengkhianati dan bertindak zalim terhadap pembantu rumah samada dari mana mereka datang atau bangsa dan agama apa yang mereka anuti, amat menyalahi bukan hanya undang-undang negara malahan ia bertentangan dengan tamadun manusia.

Kadir Jasin seterusnya menulis : Melihatkan kekejaman sesetengah orang Malaysia terhadap pembantu rumah dan pekerja asing mereka, perasaan simpati dan peduli saya semakin luntur apabila membaca berita majikan tempatan diserang atau dibunuh oleh pekerja mereka.

Pelik, A. Kadir Jasin yang kononnya seorang wartawan veteran dan disegani, gagal mengikis sikap hipokrasi dalam penulisannya! Panjang lebar tulisan Kadir Jasin tetapi tidak satu patah perkataanun beliau berani menyentuh dakwaan perbuatan rogol yang dilakukan oleh seorang pemimpin Umno yang bertaraf menteri sepertimana yang didakwa melalui pendedahan : "seorang amah Indonesia yang didakwa dirogol oleh seorang menteri Malaysia, NGO - Migrant Care"

A. Kadir Jasin mengakhiri postingnya dengan : Akhirnya, nama negara menjadi busuk dan jelik. Kerana beberapa ekor kerbau yang membawa lumpur busuk, kita semua terpalit, kotor dan jijik.

Kementerian (Keselamatan) Dalam Negeri, polis dan pihak-pihak lain yang bersangkutan mungkin tidak mahu mengaku, malah menafikan dengan sekeras-kerasnya jolokan negara kita sebagai the murder capital of the world. Tetapi kalau kita baca akhbar, itulah gambarannya. Wallahualam.

Untuk pengetahuan Kadir Jasin, Malaysia mendapat jolokan sebagai "the murder capital of the world" bermula dari pembunuhan Altantuya Shariibuu. Siapakah perancangan sebenar dalam kes pembunuhan model Monggolia itu? .... Kalau Najib pernah dituduh meliwat Altantuya, kebarangkaliannya Rosmah Mansor dan Najib Razak sendiri terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya amat sukar untuk dinafikan!

Nota: Baik akhbar maupun blogger haprak Umno, menipu dan memutarbelitkan fakta adalah tugas utama mereka.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .