Ikuti Blog ini

BERSIH 2.0: Tok Guru & Pimpinan Tertinggi PAS Hadir





Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz menolak tuduhan dan andaian bahawa beliau sengaja melarikan diri dengan mengerjakan umrah untuk mengelak dari menyertai Himpunan BERSIH 2.0 pada 9hb. Julai, 2011 ini.

Katanya tidak timbul soal beliau melarikan diri kerana beliau sudah menegaskan Himpunan BERSIH 2.0 itu halal dan perlu disertai oleh orang ramai bagi menunjukkan sokongan dalam menuntut Pilihan Raya yang Bersih dan Adil di Negara ini.

"Himpunan itu atau demostrasi itu sama dengan kita berjemaah dalam melakukan ibadat," katanya.

Baginya himpunan untuk menuntut supaya diadakan Pilihan Raya yang Adil sangat perlu kerana keadilan itu tidak pernah dirasai sendiri oleh beliau. "Setiap kali saya serta pilihan raya, saya tidak merasakan ia adil, selalu berat sebelah," katanya.

Dengan penjelasan itu tidak timbul soal Menteri Besar Kelantan itu sengaja melarikan diri bagi mengelakkan daripada menghadiri himpunan terbesar tahun ini.

Beliau sekali lagi menyeru orang ramai yang berupaya untuk menghadiri Himpunan BERSIH 2.0 tanpa merasa takut dan gerun kepada polis.

"Yang menangkap (polis) itu manusia dan yang kena tangkap pun manusia. Semuanya akan mengadap Allah", tegasnya. Apa yang hendak disampaikan bahawa tindakan polis itu bukan sesuatu yang perlu ditakut dan menjadi halangan kerana semua pihak ada tanggungjawab dan tugas masing-masing dan akan berhadapan dengan Allah s.w.t.

Sama ada apakah polis benar atau orang ramai salah kerana menghadiri himpunan itu Allah yang akan menentukan.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .