Ikuti Blog ini

Dokumen yang membuktikan Satim Diman adalah Pengkhianat Melayu.


Lelaki yang sedang berucap diatas adalah Satim Diman, beliau merupakan Ketua UMNO Bahagian Puchong merangkap ADUN Seri Serdang yang juga Ketua Pembangkang Selangor, beliau dianggap sebagai pejuang Melayu oleh pencacai-pencacai UMNO..


Pejuang Melayu biasanya adalah satu gelaran yang diberikan kepada sesiapa sahaja yang berbangsa Melayu yang mempertahankan apa saja hak Melayu baik adat resam, budaya, maruah dan juga tanah.

Walau seinci sekalipun andaikata tanah milik bangsanya dicerobohi oleh bangsa asing, pejuang tersebut sanggup bermandi darah untuk mempertahankannya..

Dokumen yang disiarkan dibawah membuktikan bahawa Satim Diman bukanlah seorang yang layak untuk digelar sebagai pejuang Melayu tetapi lebih layak digelar sebagai Pengkhinat Melayu..

Dokumen yang pertama ialah permohonan kebenaran pindah milik tanah dengan lot nombor HSD 247 141 dan HSD 247 yang telah dibuat oleh UMNO Bahagian Puchong dimana Ketuanya adalah Satim Diman sendiri.

Ianya menerangkan bahawa permohonan UMNO Bahagian Puchong telah ditolak kerana ianya melibatkan pindah milik tanah antara pertubuhan bumiputera kepada syarikat bukan bumiputera.

Selain itu ianya juga ditolak oleh Pengarah Tanah dan Galian Selangor dan juga Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim demi mengekalkan kouta milik bumiputera..

Photobucket

Syarikat bukan Bumiputera yang dimaksudkan ialah Lagi Gemilang Development Sdn. Bhd. lihat dokumen di bawah pula..

Photobucket

Syarikat tersebut ditakrifkan sebagai Syarikat bukan Milik Bumiputera kerana 75% pegagnag saham dalam Syarikat tersebut dikuasai oleh individu atau pemilik bukan Bumiputera.. lihat dokumen di bawah..

Photobucket

Andaikata permohonan ini dilakukan ketika Khir Toyo masih menjadi Menteri Besar Selangor sudah pasti tanah milik Bumiputera itu akan berpindah milik kepada bukan Bumiputera..

Jadi... wajarkah lelaki dibawah ini digelar sebagai Pejuang Melayu??

Photobucket

Dokumen yang lebih jelas sila lihat di sumber dokumen ini diperolehi, iaitu di SINI
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .