Ikuti Blog ini

Peluang Menang di DUN Bandar Cerah

KUALA TERENGGANU – Berdasarkan suasan politik semasa dan pemikiran terbuka serta matang para pengundi Cina di Kuala Terengganu, PAS yakin peluang menang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bandar adalah amat cerah.

Menurut Pesuruhjaya PAS, Haj Mohd Abdul Wahd Endut, dengan kerja kuat ahli dan penyokong, PAS dan Pakatan Rakyat boleh menang kali ketiga di DUN tersebut.
“Kita rasa dengan macam ini (keadaan) peluang kita cerah, DUN Bandar kita akan menang, macam dulu, kita menang walaupun 100 undi ,

"walaupun kalah dalam parlimen DUN Bandar kita menang walaupun sedikit tapi ini (adalah) satu peluang,”katanya ketika ditemui media selepas lawatan mesra beliau ke Kampung Cina, dekat sini, Sabtu 17 Disember.

Katanya, PAS telah dua kali menang di DUN Bandar sebelum in pada tahun 1990 dan 1995.

Oleh itu, beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu berkata, dengan kerja kuat ahli dan penyokong, PAS bersama Pakatan Rakyat akan dapat merampas kembali DUN Bandar buat kal ketiga.

Sementara itu, Pengerusir Penjaja Statik Kampung Tiong, Choi Chu Kan (gambar kiri, berbaju merah) yang mengambil kesempatan bertemu dengan Wahid mengadu kerajaan Umno dan Barisan Nasional tidak memberikan bantuan kanop sebagaimana yang diberikan setiap tahun.

"sebagai Pengeusi di sini, jadi sebab BN tak boleh membantu kamp untuk (dpatkan) kanopi (sepertimana) setiap tahun, tahun ni tak tahu apa, (dia cakap) banyak alasan, cakap sultan mari.....tak tahu apalah, (ada) banyak masalah,

"saya minta Haji (Wahid) tolong, kta bukan nak banyak, dua puluh sahaja,"ujarnya.

Kata Choy, ia adalah amat penting kepada para peniaga, terutamanya waktu hampir kepada Tahun Baru Cina.

Sebagai respon, Wahid berkata, belau akan cuba membantu mendapatkan kanopi sebagai kegunaan para peniaga tersebut.

Turut sama dalam lawatan itu ialah ADUN Ladang, Dato' Tengku Hssan Omar, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS, Dr Balachandran dan ahli Jwatankuasanya, Pengerusi DAP Ng Chai Hing serta para petugas muslimin dan muslimat PAS DUN Bandar. -BO
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .