Ikuti Blog ini

130 peguam sedia bantu PAS ke Putrajaya




(Ustaz Hadi bersalam dengan para peserta konvensyen pilihan raya peguam PAS di Shah Alam)
SHAH ALAM, 22 Feb: Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, penyertaan lebih 130 peguam dalam Konvensyen Pilihan Raya Peguam PAS dekat sini merupakan petunjuk landasan Pakatan Rakyat ke Putrajaya semakin jelas.

Berucap merasmikan konvensyen baru-baru ini, beliau berkata PAS amat menghargai peranan pengamal undang-undang dalam memastikan perjalanan pilihan raya yang telus dan adil.

Para peguam juga, ujarnya sanggup berhadapan dengan pemimpin yang tidak menghormati perlembagaan dan undang-undang negara.

“Peranan mereka (peguam) adalah membela mereka yang tak kenal undangundang untuk melawan
me reka yang tak menghormati undang-undang,” katanya.

Konvensyen sehari itu berlangsung di sebuah hotel dekat sini, 18 Februari lalu.

Ia dianjurkan Lajnah Undang-undang PAS Pusat dengan kerjasama Badan Perhubungan PAS Selangor, Jabatan Undang-undang dan Hak asasi Manusia (Juham) Dewan Pemuda PAS Pusat dan Muslimat Legal Team (MusLet) Dewan Muslimat PAS Pusat.

Lebih 130 peguam PAS dari seluruh negara menyertai konvensyen yang sangat bermakna itu.

Turut hadir Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abdul Rani Osman; Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan merangkap Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyudin Hassan dan Pengerusi Lajnah Undang-undang dan Hak Asasi Manusia PAS Pusat, Asmuni Awi. -Hrkh
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .