Ikuti Blog ini

Lebih Ramai Pemimpin UmnoBn Akan Sertai Pakatan Rakyat

Sebagai sebuah parti yang sudah tua dan mempunyai jutaan wang ringgit, tetapi masih lagi membarah sehingga ke lubang usus… menunjukkan Umno benar-benar sebuah parti politik yang cukup parah, kerana pemimpin-pemimpin mereka yang masih tinggal di dalamnya hanyalah kerana satu sebab… iaitu imbuhan dunia yang mereka anggap duit adalah Tuhan mereka… sanggup membelakangkan Islam demi wang.


Bekas Menteri Penerangan, Abdul Kadir Sheikh Fadzir telah menghantar surat peletakan jawatan kepada Setiausaha Agung UMNO, selepas pemimpin mereka mempersoalkan kesetiaan beliau untuk membongkar isu rasuah dalam Umno dan beliau telah mendakwa bahawa UmnoBn memberi antara RM200 hingga RM1, 000 untuk membeli undi dalam pilihan raya umum 2008.

Amaran bahawa lebih ramai pemimpin Umno tidak lama lagi akan turut keluar parti, pemimpin Pakatan Rakyat menyelar Najib Tun Razak kerana memaksa bekas Menteri Penerangan itu  meletakkan jawatan dari parti itu di mana beliau telah menjadi ahli selama 56 tahun.

Kadir ialah Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka atau Amanah, reformis kuasa ketiga platform yang diasaskan oleh pemimpin UmnoBn lain, iaitu Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah serta Ahli Parlimen Pandan Ong Tee Keat. 

“Kita telah memberi amaran tentang perkara ini untuk beberapa ketika dan ia sudah mula berlaku sekarang.  Pemimpin Umno tidak lagi mempunyai iman di dalamnya dan perasaan kekecewaan semakin kuat.  Kita percaya mereka juga akan meninggalkan Umno sebelum meletup sepenuhnya", kata Naib presiden PKR Tian Chua.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .