Ikuti Blog ini

Nur Jazlan yang menang majoriti 20,449 pun kecut perut dengan Salahuddin?



Kalau sebelum ni Dr. Fuad Zakarsi 'melahirkan' rasa kecut perut dia dengan kemungkinan Salahuddin akan bertanding melawan dia di parlimen Batu Pahat, hari ni seorang lagi Ahli Parlimen Johor 'melahirkan' rasa kecut perut pasai ada kemungkinan dia yang terpaksa menghadapi Salahuddin dalam PRU13 nanti.

Sebelum ni Salahuddin Ayub yang dah semacam kompom akan bertanding di negeri Johor ada bagitau yang dia berminat untuk bertanding samada di parlimen Batu Pahat, Tanjong Piai ataupun Pulai.

Hari ni macam dilaporkan Sinarharian, ahli Parlimen Pulai, Nur Jazlan pulak 'melahirkan' rasa kecut perut dia. Memang la dia tak kata dia kecut perut, tapi kalau baca 'between the line' apa yang dia kata tu memang nampak macam dia dah mula kecut perut.

[Sumber: SinarHarian]
Mungkin ada yang tak setuju dengan aku, takkan Nur jazlan yang menang dengan majoriti besar pun nak kecut perut dengan Salahuddin. Dengan majoriti sebesar tu dia sepatutnya tak perlu takut nak lawan dengan sapa pun, kecuali la kalau dia ada isu peribadi dan orang Pulai pun dah meluat kat dia.

Kat bawah ni keputusan PRU12 untuk parlimen Pulai

1. Datuk Nur Jazlan Mohamed (BN) (38,036)
2. Abdullah Ideris (Pas) (17,587)
Majoriti: 20,449
Jumlah undi: 56,702
Peratus mengundi: 71.21%
Undi rosak: 1,079
Penyandang: Datuk Nur Jazlan Mohamed (BN)
(Majoriti: 34,926 undi)

Mungkin ada yang akan kata Salahuddin Ayub nak buat kerja 'gila' nak bertanding di parlimen Pulai, kerusi yang calon umno menang dengan majoriti lebih 20ribu undi juga merupakan kerusi yang calon dari PAS kalah dengan majoriti paling tinggi.

Tapi aku yakin, PAS Johor dah buat analisa terpeinci dan depa yakin kalau Salahuddin Ayub bertanding di parlimen Pulai, dia ada peluang besar untuk menang, mungkin tak berapa nak cerah tapi peluang memang besar.

[Sumber imej: Facebook]
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .