Ikuti Blog ini

Panas!!! Nizar Muncul Dalam Ceramah Umno Yang Bertajuk"Nizar Pembohong Bersiri"



Bakal MB perak jika pakatan rakyat menang PRU 13 Opppsss !! 
bukan Dato Sri Nizar masuk umNo tetapi Mantan MB perak masuk ke Majlis ceramah Umno sebagai tetamu tak diundang di Tualang Sekah Perak semalam, Tajuk ceramah puak umNO pun hebat "NIZAR PEMBOHONG BERSIRI ".

Dengan muka selamber beliau duduk di dif jemputan sambil tersenyum tanpa ada perasaan gentar dan bersalah .

Penceramah umno malam semalam iaitu Dato Shaarani dan Hanifah Man tak jadi nak godam nizar ..ha ha ha terkedu, panik dan pucat dengan kehadiran beliau.

Saya memang cukup kagum dengan sikap " anak jantan " Dato Sri Nizar memberanikan diri masuk ke kem musuh walaupun pada malam itu sememangnya ceramah umno mahu membongkar konunnya Nizar adalah pembohong bersiri.

Akhir kata Gua solute sama lu Dato Sri Nizar... inilah pemimpin yang aku cari.. Perasaan aku bertambah bangga bila ada orang cina berkata jika PR berjaya tawan kembali Perak hanya Nizar la calon pilihan kami sebagai Menteri besar Perak.

Bertapa tingginya harapan rakyat terhadap seorang yang bernama Nizar Jamaludin. Depan saya hanafiah trus berhenti menuduh saya pembohong bersiri,dgn sertamerta tukar isu ambiga & DSAI,cuak lesi dia! dari Tweeter Dato sri nizar





[Gambar: Nizar (duduk, dua dari kanan) hadir pada ceramah 'Nizar Pembohong Bersiri' anjuran Umno di Tualang Sekah, Kampar malam tadi.] Foto dari web Tranungkite.

Kenapa Nizar hadir ceramah Umno malam tadi? -Hrkh



KUALA LUMPUR, 14 Mei: "Apa salahnya saya duduk dan dengar untuk tahu apa pembohongan yang mungkin saya sudah lupa," kata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Nizar berkata demikian apabila ditanya faktor yang mendorong beliau hadir ke ceramah anjuran Umno Kampar bertajuk 'Nizar Pembohong Bersiri' di Tualang Sekah, malam tadi.

"Bila saya dapat tahu ceramah itu memang untuk dedahkan pembohongan saya, eloklah saya pergi dengar sendiri supaya mereka berterus terang.

"Kebetulan giliran saya berceramah tidak jauh dari situ jam 11 malam. Jadi saya minta kawan hantarkan dengan motor ke ceramah mereka," kata beliau kepada Harakahdaily, hari ini.

Cerita Nizar, ketika beliau sampai dan duduk di meja utama, bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Nasional Hanafiah Man sedang 'mengumpat' beliau.

Namun apabila menyedari kehadiran Nizar, Hanafiah terdiam seketika dan terus menukar topik.

"Saya pun tak tahu kenapa mereka terkejut dan tak teruskan ucapan, tak tahu mereka rasa bersalah atau apa," katanya yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Tambah Nizar lagi, kebanyakan orang luar yang hadir ke ceramah itu sebaliknya orang kampung tersebut hadir ke ceramah PAS yang hanya kira-kira 150 meter dari tapak ceramah Umno itu.

"Orang kampung situ memang kenal saya dan keluarga saya mungkin sebab itu mereka lebih berminat untuk hadir ke ceramah PAS," katanya yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang.

Katanya juga, kehadirannya menyebabkan matlamat Umno untuk memfitnahnya gagal dan menimbulkan rasa tidak senang penganjur.

"Saya duduk sebelah (Ketua Umno Bahagian Kampar ) Datuk Radzi (Manan). Beliau bisik kepada saya suruh beredar untuk mengelakkan pergaduhan.

"Katanya kalau orang Umno hadir ceramah saya, mesti saya pun tak suka. Saya kata, saya lagi suka kalau orang Umno hadir ceramah saya. Senang saya nak sampaikan maklumat," katanya lagi.

Ekoran tindakan beraninya itu, ramai pengikutnya di blog mikro Twitter memuji dan mengucapkan tahniah kepadanya.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .