Ikuti Blog ini

Akhbar Kosmo anak Utusan ada kekebalan boleh kritik Sultan Johor?


Nampaknya Umno Johor bersungguh-sungguh main isu WWW1 untuk ambik politikal mileage. Tak cukup dengan media penchachai spin isu ni, Pemuda Johor siap nak buat satu demonstrasi khas.

Katanya pada hari Ahad ni Pemuda Umno Johor bersama 300 NGO akan adakan Himpunan Menjunjung Taat Setia dengan jangkaan kehadiran 5,000 orang sebagai tanda sokongan terhadap Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Aku takdak apa-apa masalah dengan himpunan tu, malah aku sokong depa buat himpunan tu, itu hak demokrasi depa macam jugak aku sokong Himpunan Hijau ke Putrajaya minggu lepas dan jugak Himpunan BERS✔H, BERS✔H 2.0 dan BERS✔H 3.0 sebelum ni.

Cuma yang aku mushkilnya pasai apa cuma nama Hj Nizar saja yang ditimbulkan. Kalau betul Pemuda Johor ikhlas memjunjung taat setia terhadap Sultan Johor patutnya akhbar Kosmo yang perlu lebih dikecam berbanding Hj Nizar.

Kat bawah ni videoclip Sidang Media oleh Raja Iskandar, Timbalan Ketua Pemuda Perak yang ceritakan secara terpeinci aksi akhbar Kosmo dalam isu WWW1 ni.



Kalau Pemuda Johor nak sorok 'salahlaku' akhbat Kosmo tu aku boleh faham la pasai Kosmo tu anak kepada Utusan, 'akhbar rasmi' Umno BN. Yang aku mushkilnya pasai apa sampai hari ni langsung takdak tindakan dari pihak polis.

Takkan kut polis pun nak beraksi macam 'si anjing Umno'. Takkan kut akhbar Kosmo ada kekebalan boleh mengkritik sultan Johor tapi Hj Nizar tak boleh. Padahal Hj Nizar punya tweet langsung tak sebut Sultan Johor tapi akhbar Kosmo menang terang-terang sebut Sultan Johor yang bida no plat WWW1 tu.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .