Ikuti Blog ini

Projek Lebuhraya Rakyat Kelantan – Umno/BN semakin gusar - Pencacai SeMalaysia®



Projek lebuhraya Kota Bharu – Kuala Krai di negeri Kelantan telah diluluskan semenjak Rancangan Malaysia Ke-6 (1986-1990) dan sekali lagi diluluskan di dalam Rancangan Malaysia Kesembilan tetapi sehingga ke hari ini masih belum dilaksanakan.
Terbukti, Umno/BN hanya pandai berjanji tetapi gagal ditunaikan. Ini menyebabkan kerajaan Kelantan terpaksa melaksanakan sendiri projek tersebut. Kelantan melancarkan projek tersebut sebagai projek wakaf rakyat.

Kesungguhan kerajaan negeri Kelantan dalam usaha tersebut mendapat sokongan padu dan kerjasama rakyatnya.Rakyat Kelantan sumbang derma hampir RM1.5 juta di Majlis Pecah Tanah Projek Lebuhraya Rakyat Machang – Kuala Krai (fasa 1).
Inilah yang menggusarkan Umno/BN Kelantan kerana tidak menjangka sama sekali projek tersebut akan dapat berjalan dengan adanya sokongan padu dari rakyat.
 
Mustapha yang juga Menteri Perdagangan Antara Bangsa dan Industri mempersendakan usaha tersebut dan berharap ianya tidak akan berjaya.Kerajaan Negeri tidak mampu bina lebuh raya, katanya.
Yang peliknya, kenapa UMNO perlu gusar apabila projek ini mendapat sokongan rakyat sehingga mereka sanggup kutuk dan cuba menggagalkannya. Mereka membawa kereta sorong buruk untuk menghina dan memperkecil-kecilkan usaha menjayakan projek tersebut.
Sepatutnya mereka ini berasa malu kepada rakyat Kelantan yang sanggup menderma dengan ikhlas hingga ada yang sanggup menderma sebesar RM1juta.

Kalau sekadar kereta sorong dua tiga buah itu, lebih baik bagi sahaja kepada Shahrizat untuk mengangkut najis lembunya. Itu adalah lebih baik. Inilah kerja Umno/BN yang hanya pandai menyonglap wang rakyat.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .