Ikuti Blog ini

Kerajaan UmnoBn Pergunakan Pemandu Teksi



Kerajaan UmnoBn telah mengisytiharkan "perang" terhadap rakyat Malaysia yang cintakan perubahan dan demokrasi di dalam plihanraya di negara ini.

Sekarang ini kerajaan UmnoBn sedang sibuk berkempen dengan mengedarkan risalah anti-Bersih yang memaparkan logo Kementerian Kebudayaan.  Risalah-risalah ini telah dijumpai di tempat duduk belakang teksi yang diedarkan oleh kerajaan kepada pemandu teksi yang menuduh gerakan reformasi sistem pilihanraya sebagai "pengacau".
Bekas Presiden Bar Council Malaysia yang mengetuai Bersih bersama dengan Sasterawan negara, Datuk A Samad Said berkata, beliau mendapati risalah tersebut dibantah kerana ia dipersembahkan dengan berat sebelah kepada peristiwa-peristiwa yang berlaku.

Risalah yang memaparkan gambar-gambar penyokong Bersih berpakaian kemeja-T kuning menyerang polis di satu pihak dengan perkataan "Hidup Biar beradab Bukan Biadap" dan di belakangnya pula dinyatakan "Fikir-fikirlah dan jangan meyokong kumpulan pengacau yang degil dan jangan diperalatkan", telah dimanipulasi oleh pentadbiran Najib yang telah menyembunyikan fakta tentang keganasan pihak polis terhadap peserta Bersih 3.0 .


Beliau berkata beliau percaya terdapat beberapa anggota polis yang bertugas pada hari itu yang telah menangani perhimpunan tersebut dengan profesional tetapi menambah ada juga kumpulan polis yang mensasarkan penyokong Bersih dan mendera mereka.  Malah terdapat ramai anggota cawangan khas polis yang menyamar sebagai peserta Bersih untuk melakukan huru hara.
 
Pemandu Teksi Dipergunakan?
 
Setelah pemandu teksi di perdayakan untuk mengedarkan risalah yang menentang suara Rakyat yang cintakan perubahan, adakah Rakyat Malaysia merasakan hanya setelah Najib “memberikan” tayar percuma kepada pemandu teksi, mereka telah terpengaruh dan terpedaya dengan “Rasuah” politik sebelum pilihanraya ini?  Ataupun adakah pemandu-pemandu teksi ini bijak menilai demi masa depan mereka bukannya terletak kepada 4 biji tayar percuma..?
 
Anak-anak muda percaya pemandu-pemandu teksi di negara ini amat bijak untuk menilai demi masa depan kehidupan Rakyat Malaysia…
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .