Ikuti Blog ini

Tindakan biadab hina MB Kelantan


 Tindakan biadab hina MB

KOTA BHARU - Dewan Pemuda Pas Ketereh semalam, membuat laporan polis di balai Polis Kok Lanas, mengenai tindakan seorang pemegang akaun laman sosial yang dikenali sebagai Idham Zulfazli, menyamakan gambar Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dengan seekor anjing.

Timbalan Pemuda Pas Ketereh, Abu Bakar Ibrahim berkata, tindakan itu amat biadab kerana menyamakan pimpinan ulama di negeri ini sama seperti haiwan yang tidak mempunyai pemikiran.

“Seharusnya dia berfikiran rasional dan tidak melakukan perlakuan itu, yang jelas bertentangan dengan hukum agama Islam.

Tindakannya itu merupakan perbuatan yang kurang matang dan turut menghina Tok Guru yang dihormati di negeri ini,” katanya.

 Turut hadir membuat laporan, Penyelaras Dun Ketereh, Nik Mahadi Nik Mahmood. Beliau berkata, tindakan tegas perlu diambil oleh pihak berkuasa termasuk kerajaan dalam menangani isu terbabit, yang juga menjatuhkan maruah umat Islam.

 “Perkara ini perlu dipandang serius bagi memberi pengajaran kepada pihak terbabit agar tidak bertindak dengan sewenang-wenangnya terhadap ulama.

 "Jika mereka tidak dikenakan tindakan, kita bimbang ia akan menular kepada generasi muda dan golongan ini boleh menulis dan memaparkan apa sahaja dalam laman sosial mereka,” katanya.~ sh
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .