Ikuti Blog ini

VIDEO: TG Nik Aziz terharu ngan Polis Kelantan



Rakaman sidang media oleh Tuan Guru Dato' Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan selepas mempengerusikan mesyuarat exco di bilik mesyuarat utama AMMK di mana beliau mengucapkan ucapan terharu dan tahniah di atas kecekapan polis negeri Kelantan membanteras jenayah.


15 Zulhijjah 1433H/ 31 Oktober 2012M


Tahniah PDRM... penjenayah ditembak di Machang berkaitan kes tembakan angota Polis di Paloh Gua Musang. Kelantan.

KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan merakamkan ucapan tahniah kepada polis berikutan kejayaan pasukan itu membanteras kegiatan jenayah di negeri ini.
Rakaman ucapan tahniah itu disampaikan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, pada sidang media khas selepas mesyuarat exco di Kota Darulnaim, di sini tengah hari tadi.

Beliau juga turut melahirkan rasa terharu di atas kesungguhan anggota berkenaan menjaga keamanan di negeri ini sehingga terpaksa mengorbankan diri demi keamanan rakyat.

“Kebetulan tadi saya ada menghubungi Ketua Polis Kelantan untuk bertanya khabar tentang kejadian tembakan semalam, kebetulan Ketua Polis berada di luar Kelantan,” ujarnya.

Beliau juga berkata, sekiranya rakyat berpuas hati dengan kecekapan anggota polis menembak mati penjenayah, kenapa ada umat Islam sendiri yang tidak senang dengan hukum hudud.

Lagipun, tambahnya hukum hudud yang dikenakan pesalah tidak sampai mati bagi yang mencuri hanya memotong tangan sahaja.

Sementara itu, Tuan Guru turut meluangkan masa menziarahi anggota polis Koperal Mat Ridwan Mat Hassan, 50 dan Lans Koperal, Mohd Shamsul Anuar Mohd Adnan tengah hari tadi.

Kedua mereka kini dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab ll.

Shamsul ditembak oleh salah seorang penjenayah ketika menyertai sekatan jalan raya di hadapan Balai Polis Paloh 2, Gua Musang, pagi semalam.

Ridwan pula ditembak sewaktu berbalas tembakan dengan penjenayah yang dipercayai ada kaitan dengan kes tembakan yang melibatkan anggota polis, Shamsul di Gua Musang.

Kejadian berlaku di Cabang Tiga Kemuning, Machang. Penjenayah tersebut bagaimanapun mati ditembak. -Hrkh
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .