Ikuti Blog ini

Selamat datang para pencinta perubahan


KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mengalu-alukan kedatangan semua peserta ke himpunan bersejarah bagi rakyat Malaysia pada 12 Januari ini di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur.


Ketuanya, Kamaruzaman Mohamad berkata, Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) bakal menyaksikan jutaan rakyat Malaysia berhimpun bagi menuntut sebuah kerajaan yang adil dan bersih.

Katanya, Himpunan Kebangkitan Rakyat yang menggabungkan 8 tuntutan daripada pelbagai NGO dan organisasi ini merupakan satu himpunan mega yang terakhir sebelum pilihanraya umum 13 nanti.

DPPWP juga, ujarnya mengucapkan tahniah kepada Ketua Polis Negara kerana telah menyatakan komitmen untuk mengawal keselamatan ketika himpunan itu berlangsung.

“Kerjasama yang penuh daripada pihak polis ini perlulah disambut para peserta himpunan dengan memberikan kerjasama penuh dalam menjayakan himpunan ini.

“Dengan komitmen yang telah diberikan oleh KPN ini maka seharusnya rakyat Malaysia tidak perlu gentar lagi untuk turun berhimpun di Stadium Merdeka pada Sabtu ini,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau menambah, DPPWP ingin menyeru kepada semua rakyat Malaysia khususnya yang berada di Wilayah Persekutuan dan sekitar Lembah Klang untuk bersama-sama hadir ke himpunan aman itu.

Katanya, DPPWP mensasarkan seramai 10,000 orang anak muda WP dan Lembah Klang yang akan turut sama hadir menyertai himpunan bersejarah itu.

Beliau berkata, rakyat Malaysia yang inginkan perubahan dalam arus politik tanah air dan yang inginkan Malaysia bebas dari segala gejala yang tidak bermoral oleh pemimpin Malaysia seharusnya hadir bagi bersama-sama menuntut perubahan.

“Sudah tiba masanya untuk rakyat Malaysia bangkit menyatakan hasrat dan hak kita,” ujarnya.

Justeru, kata beliau DPPWP sekali lagi menyeru kepada semua rakyat Malaysia untuk hadir dengan memakai pakaian sama ada berwarna hijau, merah, jingga dan kuning.

Tambahnya lagi, para peserta juga disarankan untuk hadir awal bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas di Kuala Lumpur ini.

“DPPWP juga inginkan mengingatkan kepada para peserta supaya menjaga akhlak semasa berhimpun nanti dan jangan mudah termakan dengan provokasi-provokasi daripada mana-mana pihak.

“Hadirlah dengan jiwa yang aman, dengan harapan yang menggunung dan penuh iltizam kepada Allah SWT agar Umno BN dapat dikuburkan dalam PRU13 akan datang,” ujarnya.

Selamat Datang Para Pencinta Perubahan! -Hrkh
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .