Ikuti Blog ini

[PANAS] Presiden Persekutuan Majlis Sekolah Mubaligh Kristian Malaysia dilantik Timbalan Menteri Pelajaran.. Tahniah UMNO !!!

Bagi yang fobia agenda Kristian - Terimalah kenyataan ini: Presiden Persekutuan Majlis Sekolah Mubaligh Kristian Malaysia dilantik Timbalan Menteri Pelajaran

Sudahkah kita meneliti senarai Menteri Kabinet yang diumumkan semalam.

Saya nak sentuh tentang jawatan Timb Menteri Pelajaran iaitu YB Mary Yap Kain Ching. Beliau adalah MP Tawau dan merupakan Presiden Persekutuan Majlis Sekolah Mubaligh Kristian Malaysia.

Beliau bukan sahaja seorang yang beragama Kristian, yang tidak menjadi isu pun kerana negara ini negara berbilang bangsa dan agama bahkan seorang mubaligh (Missioney Christian) bahkan Presiden kpd Sekolah Mubaligh Kristian. Cuma saya hendak mengajak adek-adek (mungkin memujuk lebih tepat) yang sering menbangkitkan tentang ancaman Kristianisasi kpd saya. Hati hati dalam menyokong gagasan politik tertentu kerana ia akan menjayakan agenda Kristian di negara kita, tulis mereka.
Nah! Sekarang bagaimana? Saya bukan hendak memulangkan paku buah keras. Tetapi inilah akibat dari berfikir dalam kerangka teori konspirasi. Kita dah ingatkan proses demokrasi Pilihanraya bukan hendak menjayakan agenda Kristian, atau agenda plural, liberal, LGBT, atau agenda kaum Cina, agenda DAP. Pilihanraya adalah proses untuk memilih kepimpinan negara bagi memastikan pentadbiran dan pemerintahan yang lebih baik untuk masyaarakat sipil (civil).

Ada yang buat kenyataan mujur depa kalah, kalau tidak DAP (orang Cina) akan jadi PM. Kenyataan tidak berasas ini sangat tidak bertanggungjawab dan terang-terangan memperbodohkan orang melayu bahkan seluruh rakyat Malaysia. Bukan sahaja tidak munasabah bahkan mustahil untuk perkara ini berlaku dari sudut undang-undang, Perlembagaan, kedudukan dan hak keistimewaan orang melayu, bahkan tidak tabii pun.

Sekarang seorang Presiden mubaligh Kristian dilantik menjadi Timb Menteri Pelajaran. Apakah beliau akan menggunakan kedudukannya untuk menjayakan agenda Kristian di sekolah-sekolah? Sebagai seorang rakyat yang rasional saya tidak berfikir seperti itu. Beliau walaupun Presiden Persatuan Sekolah mubaligh Kristian (yang melahirkan paderi, nun dan sisters) akan menghormati Perlembagaan Malaysia dan akan menjaga sensitiviti umat Islam dan orang melayu di negara ini. Bagi anda yang risau tidak berpenghujung terhadap agenda Kristianisasi ini, anda akan terus dicengkam oleh rasa kebimbangan.Artikel lengkap sila klik disini...
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .