Ikuti Blog ini

DSAI- Ulasan KJ -teori baru



Tiada yang lebih menarik perhatian saya dari ulasan kepimpinan BN melainkan dari Khairy Jamaludin. Ulasannya diluar kebiasaan dan arus kepimpinan BN. Bukan menongkah arus tetapi melahirkan teori baru- mirip kenyataan Tun Mahathir ketika DSAI hadir mahkamah dengan lebam mata. DSAI pukul mata sendiri. Kata KJ, DSAI mungkin menyuruh pegawainya melaporkan sendiri untuk meraih simpati. Selepas itu dakwa ada orang mengancam nyawa. DSAI pandai berpolitik menarik simpati- ulas KJ.

Sememangnya orang yang akur pada arahan Al Quran tidak akan menerima tuduhan liwat melainkan yang menuduh mendatangkan 4 saksi. Rasanya KJ melepaskan diri dari bersama orang yang akan disebat 80 rotan jika Islam dilaksanakan. Beliau tidak menyambung tuduhan DSAI liwat tetapi memberikan teori baru.

Kini BN mempunyai dua peluru. Pertama - DSAI mesti dibuktikan meliwat walau dengan apa cara sekalipun- jika dulu tilam yang diusung, kini jika perlu kondo akan dijunjung ke mahkamah. Kedua- DSAI memang mencari simpati politik dengan menyuruh pegawainya melaporkan kepada polis. Sememangnya ianya lebih mudah dengan menyuruh saiful mengaku ianya melaporkan kes itu dengan arahan DSAI sendiri- senang dan mudah. Kedua duanya bertujuan memperlihatkan DSAI tak boleh dipercayai memimpin Malaysia.

Kedua dua teori tersebut akan menyibukkan masyarakat malaysia. Isu PROTES yang akan menganjurkan perhimpunan tidak lagi dibincangkan. Perhimpunan itu mungkin akan gagal melainkan sesuatu lompatan spring mengejutkan bagi menyegarkan kembali rakyat terhadap isu minyak dilakukan.

Saya lebih memilih BN akan menggunakan teori yang lebih mudah seperti ulasan Khairy. Mereka tak perlu bersusah payah mencipta dan mereka teori dan bukti serta mencari pelakon tambahan. Jalan ceritanya akan menjadi lebih panjang. Di penghujung siasatan, kenyataan akan dikeluarkan oleh saiful DSAI yang mengarahkan laporan Liwat. Saiful Bahri pun tak payah susah berlakon panjang. Wataknya boleh dimatikan dan rakyat lebih mudah mempercayainya.

Matlamat isu ini dicipta hanya

1. Menenggelamkan isu Altantuya.
2. Melupakan rakyat isu minyak.
3. Tiada lagi isu pengambil alihan kerajan pusat.
.
Bagi membuktikan DSAI terlibat liwat amat sukar kerana

1. Mahkamah telah membersihkan DSAI.
2. Rakyat dah tak percaya lagi DSAI liwat.
3. Watak utama Saiful telah terdedah.

Sewajarnya kita berhati hati menangani isu ini kerana takkan mungkin Dolah, Najib dan kuncunya seperti Bakri akan memilih jalan Tun yang pernah gagal di saat Tun memiliki kuasa dan cengkaman yang kuat terhadap kerajaan. Fikir fikirkanlah!!!!!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .