Ikuti Blog ini

PAS tolak kerajaan campuran dengan Umno, BN



PAS menolak sebarang usaha untuk mengadakan kerjasama dengan Umno dan Barisan Nasional untuk menubuhkan kerjaan campuran sama ada di peringkat pusat ataupun negeri.
Selain itu, PAS memutuskan bahawa ia akan terus mengambil pendirian terbuka untuk mengadakan perbincangan dengan semua pihak sama ada parti politik, pertubuhan bukan kerajaan, institusi atau individu demi kepentingan negara.
Malah, PAS mengulangi akan terus kekal bersama Pakatan Rakyat dan terus aktif untuk membuat perubahan kerajaan dan mengajak ahli-ahli Umno untuk menyertai PAS ataupun Parti Keadilan Rakyat.
Keputusan itu dicapai pada mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat PAS dan Majlis Syura yang berlangsung selama lima jam, bermula pukul 10 pagi tadi.

Dari Berita Harian
Pas jamin kekal dalam Pakatan Rakyat
KUALA LUMPUR: Pas hari ini menegaskan untuk terus kekal dalam Pakatan Rakyat dengan memberi peranan lebih aktif membela sesiapa saja yang dizalimi termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Mengumumkan demikian, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, berkata pendirian Pas ialah isu Anwar berhubung tuduhan liwat terhadapnya perlu dirujuk ke Mahkamah Syariah.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .