Ikuti Blog ini

Selamatkan Pakatan Rakyat


Isu muzakarah & muqabalah masih belum reda, menandakan taktik Umno mengkucar-kacirkan pakatan rakyat semakin mengena tambahan pula ramai yang tak faham terus gelabah.

Alhamdulillah Parti Keadilan Rakyat tidak bermasalah dengan PAS dan begitu memahami apa yang sedang PAS hadapi sekarang melainkan Yb Karpal Singh yang mempersoalkan PAS dalam Pakatan Rakyat yang diminta untuk dikaji semula peranannya.

Akhirnya Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta Pengerusi DAP Karpal Singh supaya menghormati hasrat PAS untuk mengadakan muqabalah dengan Umno tambahan kata Tuan Guru Nik Abd Aziz, Karpal dan beliau sama-sama tua jadi kenalah saling hormat-menghormati.


Permasalahan ini seakan semakin kencang dengan desas desus tawaran gila talak dan rujuk cina buta si Umno yang secara tergantung menawarkan PAS dengan jawatan Menteri Besar dan Exco asalkan PAS setuju meninggalkan Pakatan Rakyat untuk bersama-sama Umno.

Semakin lama semakin terdesak itulah dia Umno, mereka sedar usia politik mereka akan sampai ke penghujungnya makanya serampang tiga mata syaitan digunakan untuk membangkitkan sentimen keliru rakyat dan perbalahan semua parti dengan PAS dengan isu muzakarah, PKR dengan isu liwat Anwar dan DAP dengan isu undang-undang Islam.

Kami ingin tegaskan disini untuk memberi faham kepada semua bahawa PAS bukannya gila untuk berkuasa dan tamakkan jawatan Menteri dan Exco. Kalau PAS mahu dah lama PAS mencium punggung Umno hasilnya tidakkan PAS masih bersama Pakatan Rakyat biarpun Selangor dan Perak ada tawaran serakah nafsu jahat dari Umno.

Kami dari PAS tiadalah lain hanyalah mencari persamaan dalam menegakkan keadilan, menentang rasuah dan menentang kezaliman yang dilakukan oleh UmnoBN selama ini yang akhirnya hasrat rakyat ini telahpun diterjemahkan dengan tertubuhnya parti-parti gabungan Pakatan Rakyat.

Tugas PAS adalah sekadar menjalankan kewajipan sebagai Islam yang ingin menyelamatkan akidah semua umat Islam dan manusia, persoalan kemenangan bukanlah natijah mutlak semata-mata kerana syarat berjuang tidak semestinya menang.

Yang tersangat penting ialah menyampaikan dakwah dan memberi faham kepada semua manusia apa itu keindahan Islam dan tidakkah kita sedar selama ini ruang lingkup dakwah sangat-sangat tertutup rapat biarpun Umno ramai yang Islam tetapi Islam mereka berbaur munafik.

Alhamdulillah 5 negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat sekarang ini sangat terbuka luas dalam menyampaikan dakwah Islam biarpun ada salah faham tetapi ianya sangat kecil dibandingkan dengan sifat toleransi yang sudahpun terjalin baik sekarang ini.

Polisi kita sangat jelas dalam menyampaikan dakwah kerana Allah berpesan didalam Al-Quran melalui dakwah Rasulullah SAW sekiranya musuh menghulurkan tangan untuk perdamaian maka hendaklah kita buka ruang untuk mendengar dan berbincang dan kita sangat faham dengan Umno yang tersepit kerana Umno juga ramai orang Islam makanya tugas kita untuk selamatkan akidah mereka.

Sekiranya mereka menipu dan berhelah sesungguhnya Allah adalah sebaik-baik perancangan dan tipu daya makanya urusan ini kita serahkan kepada Allah Taala dan pastinya PAS berpengalaman untuk mengelakkan diri dari digigit ular dan kala dalam lubang yang sama sebanyak dua kali.

Pesanan kami tidak usahlah penyokong semua risau dan bimbang dengan situasi ini sampaikan ramai penyokong sesama penyokong berbalah tidak puas hati. Ada juga yang memberikan pandangan baik PAS keluar sahaja dari Pakatan Rakyat kerana parti-parti lain tidak hormatkan PAS.

Bagi kami pendokong dan penyokong PAS akan terus bersama Pakatan Rakyat kerana tahaluf siyasi yang diamalkan PAS sekarang ini benar-benar telah banyak memberi kelebihan kepada kita semua untuk menyampaikan mesej Islam.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .