Ikuti Blog ini

Karnival UKM kecoh

BANGI - Kemeriahan sambutan Karnival Kerjaya Kebangsaan 2008 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) semalam, bertukar kecoh apabila sekumpulan kira-kira 200 pelajar bertindak melakukan demonstrasi menuntut pilihan raya kampus disegerakan selama hampir satu jam.

Kumpulan yang dianggotai Solidariti Mahasiswa Malaysia dan disertai oleh gabungan pelajar Universiti Malaya (UM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan UKM itu pada mulanya hanya mahu menyerahkan memorandum kepada Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Namun, ia kemudiannya menjadi tidak terkawal apabila pengawal keselamatan tidak membenarkan mereka bertemu lebih lama dengan Khaled sehingga menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan mereka.

Keadaan kemudiannya bertambah gawat apabila kumpulan tersebut tidak berpuas hati dengan layanan pengawal keselamatan yang dianggap mereka sebagai 'kasar' menyebabkan hampir meletus pergaduhan.

Kekecohan itu kemudiannya memaksa campur tangan pihak polis mengawal keadaan tetapi kumpulan pelajar tersebut tetap tidak berganjak.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .