Ikuti Blog ini

Kebijaksanaan Harakah, Harakahdaily diperlukan untuk tingkat imej parti

KUALA LUMPUR, 17 Dis - Selaku 'Agen Penerangan' yang aktif, Harakah dan Harakahdaily.net perlu bijaksana dan mempunyai displin gerak kerja yang tinggi dalam usaha untuk meningkat imej PAS dan para pemimpinnya yang senantiasa diasak di pelbagai sudut oleh media, parti-parti pemerintah dan pihak yang tidak bertanggungjawab.

Pengarah Urusan Harakah Dato' Kamaruddin Jaffar berkata objektif utama kedua-dua medium itu mestilah sentiasa dilihat terbuka, bebas dan benar dalam menyampaikan laporan kepada masyarakat.

Selain itu kata Kamaruddin yang juga Setiausaha Agung PAS, Harakah dan Harakahdaiy mestilah berfungsi sebagi agen penerangan parti kepada semua pembaca khususnya rakyat Malaysia untuk mengetahui hakikat sebenar perjuangan PAS selama ini.

"Akhirnya kita mahu hasil daripada itu semua, para pengundi dan rakyat Malaysia mendekati dan mengundi PAS dalam setiap pilihan raya yang kita sertai seperti Pilihan Raya Kecil KUala Terengganu dan Umum yang ke -13 akan datang," katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya sewaktu merasmikan sesi 'brainstorming' dan 'post-mortem' Harakah 2 kali seminggu di salah sebuah hotel di ibu kota, dekat sini pagi tadi. Image

Turut hadir sama dalam diskusi tersebut ialah Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman, Pengurus Pemasaran, Shuhaimi Embong, Pengurus Pengiklanan Mokthar Rozaidi dan kira-kira 50 warga kerja Harakah dari pelbagai jabatan dan beberapa wakil pengedar.

Dalam pada itu Kamaruddin beranggapan, walaupun terdapat kelemahan Harakah yang perlu penambahbaikan namun ianya bukanlah satu keadaan yang menjadkan institusi tersebut 'lumpuh' atau mengalami 'disaster' malah secara keseluruhannya pengedaran Harakah berada dalam keadaan baik.

"Walaupun ada kelemahan,kita akan perbaiki dengan sebaik mugkin. Harap tak ada yang baling kasut kepada saya pula," katanya berseloroh sambil merujuk insiden yang berlaku kepada Presiden Amerika George W. Bush yang 'dibenci' warga Iraq yang telah gagal dalam kempen memerangi peperangan. Image

Beliau berharap agar sesi diskusi itu akan memberi input yang sangat baik malah pengurusan Harakah menerima secara terbuka kritikan dan pandangan terhadap operasi Harakah dua kali seminggu yang telah dimulakan empat bulan yang lalu pada 15 Ogos 2008.

"Harus dingat bahawa Harakah bukan milik peribadi tetapi mesti mewakili parti yang akhirnya melakukan tugas untuk parti.

"Justeru saya berharap semua warga kerja mempunyai displin, stamina dan semangat yang tinggi dalam menjayakan objektif dan misi parti. Dalam masa yang sama saya merakamkan terima kasih kepada semua warga kerja yang telah memastikan Harakah sentiasa berada di tangga kejayaan," katanya yang juga Ahli Parlimen Tumpat.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .