Ikuti Blog ini

RM40K DARI HARAKAH UNTUK ANAK-ANAK MANGSA ISA.

Pengarang Harakah, En Lutfi Othman telah menyampaikan sumbangan bernilai RM40k pada keluarga tahanan ISA.Walaupun kebelakangan ini ramai tahanan ISA telah dibebaskan, namun ramai lagi yang tetap menunggu kepulangan suami/bapa mereka yang masih ditahan di Kem Kamunting.(Ada 46 tahanan ISA disimpan di Kem Kamunting)

Sumbangan hasil dari derma pembaca Harakah itu diserahkan Lutfi kepada wakil isteri tahanan ISA, Norlaila Othman dan Bendahari GMI, Nashita Mohd Noor, di Pejabat Editorial Harakah,baru-baru ini.




Nota: En Lutfi menyerahkan duit raya pada anak tahann ISA di Sabah, Ramadhan 2008.


Menurut Lutfi, sumbangan tersebut diharapkan dapat membantu keluarga tahanan ISA, khususnya menjelang musim persekolahan dibuka, yang dilihat akan memerlukan kewangan yang banyak.
"Saya menyerahkan kepada GMI untuk menyampaikan sumbangan kepada keluarga tahanan, khususnya menjelang buka sekolah ini. Sudah tentu, keluarga tahanan ini memerlukan sejumlah wang bagi melunaskan yuran sekolah serta keperluan-keperluan lain seperti baju, buku dan sebagainya," kata beliau. Tambah beliau, menyedari tentang kesukaran keluarga berkorban masa dan tenaga untuk mencari nafkah setelah kehilangan tempat bergantung, Harakah sentiasa komited dalam menyantuni segala kesusahan dan keperitan mereka.

Sumbangan ini amat menggembirakan dan besar maknanya . Hilang pening kepala memikirkan pelbagai sms yang singgah di hp saya .Berikut adalah antara sms tersebut. Dari Puan Iza yang tinggal di Kedah " yuran sekolah, buku, baju semuanya berjumlah RM350.00, tension saya kak"
kata sms beliau yang mempunyai seorang anak lelaki berusia 9 tahun.

Itu dari seorang ibu yang mempunyai cuma seorang anak. Bagaimana dengan isteri tahanan lain yang mempunyai 3 atau 4 anak yang serentak masuk ke sekolah?





Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .