Ikuti Blog ini

TAHNIAH YB-YB WAHID ENDUT


Saya mengucapkan tahniah kepada YB-YB Mohd Abdul Wahid Endut di atas kemenangan beliau menumbangkan BN yang bongkak dan sombong di Kuala Terengganu. (2 kali YB).
Kemenangan beliau merupakan kemenangan yang amat manis dan besar ertinya kepada rakyat Terengganu dan Malaysia. Lebih-lebih beliau diberitakan memenangi semua 4 DUN dalam PRK ini. Rakyat Terengganu mula sedar kesilapan mereka memilih BN menjadi kerajaan Negeri pada PRU 2008. Tahniah juga buat rakyat Terengganu di atas kehebatan saudara/i semua berfikir dan menolak parti yang jelas tidak menjaga kedaulatan Islam, Bahasa Melayu dan rakyat.

Diharapkan kerajaan BN dapat memansuhkan PPSMI dengan penolakan rakyat kepada BN kali ini. Juga saya menggesa kerajaan lebih demokratik dan menjaga kebajikan rakyat dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh.

Semoga rakyat akan terus memberikan kepercayaan kepada PAS dan PR pada pilihanraya akan datang.

Kepada BN dan pemimpinnya sedarlah bahawa kuasa di tangan rakyat. Rakyat mula sedar bahawa mereka berkuasa untuk menjatuhkan pemimpin dan parti yang bongkak dan sombong.
Syabas juga buat SPR diatas perjalanan pilihanraya yang baik walaupun banyak lagi yang perlu diperbaiki. Kejayaan mereka mengisytiharkan keputusan lebih awal menggambarkan bahawa SPR di bawah pimpinan Tan Sri Abdul Aziz Yusof jauh lebih baik dari pimpinan Rashit.

Kepada pasukan Polis rakyat mengharapkan jangan duit rakyat dihabiskan untuk tujuan pilihanraya seperti ini. Tidak ada gunanya menghimpunkan sehingga 10,000 anggota untuk bertugas sedangkan rakyat sekarang sudah matang. Banyak duit rakyat dibazirkan untuk menampung keperluan anggota Polis selama hampir 2 minggu di Kuala Terengganu. Walaubagaimana saya mengucapkan syabas kerana Polis berjaya memastikan PRK kali ini berjalan dengan lancar dan baik walaupun ada juga beberapa insiden yang tidak mengembirakan penyokong PAS.

Syukur ke hadrat Ilahi kerana mengizinkan kemenangan yang amat bermakna buat sebuah pertubuhan yang begitu komited untuk menegakkan syiar Islam di negara ini.

Syukur ke hadrat Ilahi kerana mengizinkan kemenangan yang amat bermakna buat sebuah pertubuhan yang begitu komited untuk menegakkan syiar Islam di negara ini.Semoga kemenangan ini akan mengukuhkan lagi martabat dan kedudukan Islam di mata rakyat Malaysia.





Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .