Ikuti Blog ini

Ir. Nizar Pemimpin Dunia dan Akhirat


ANDA SENTIASA DIHATI..

Alhamdullillah Ir.Nizar dan Pengerusi DAP Perak dibenarkan memasuki Istana Iskandariah untuk meraikan Majlis Santapan Di Raja sempena 25 tahun Jubili Perak pemerintahan Sultan Azlan Shah. Lapor NST .

Junjung kasih Tuanku. Adalah dikhuatiri Tuanku mendapat nasihat yang salah dari SUK kerana berita tengahari tadi Polis Perak akan meneliti senarai kehadiran dengan teliti VVIP yang hadir.

Yang patut dipuji ialah Ir.Nizar selepas memasuki Istana, meninggalkan sekejap untuk menguruskan satu lagi upacara yang lebih besar daripada itu iaitu menunaikan solat fardhu maghrib di Masjid Ubudiah. Begitulah pemimpin dunia dan akhirat.


Apa yang dapat disahkan ialah setakat berita ini diterima, ketiga-tiga ADUN Pakatan Rakyat iaitu Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang), Mohd Osman Mohd Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang) yang mengambil keputusan berpaling tadah dari Pakatan Rakyat dan menyokong Bariasan Nasional dilihat tidak hadir dalam majlis tersebut setakat ini.

Kesemua ADUN dan Ahli Parlimen Barisan Nasional dilihat hadir dalam majlis dan diketuai oleh apa yang dipanggil Menteri Besar Halam Datuk Dr Zambry Kadir dan ini membuatkan majlis makan malam sempena sambutan Jubli Perak kali ini sebagai yang terunik dimana ianya dihadiri oleh 2 Menteri Besar 1 dari Pakatan Rakyat dan 1 dari Barisan Nasional.

Menteri Besar Kerajaan Pakatan Rakyat Perak ketika tiba di Istana Kandariah menyatakan kepada wartawan "kami datang ke majlis ini dengan keamanan" dan "Pakatan Rakyat berada disini"


Jam 7.00 malam (14/2) : YAB Menteri Besar di temu ramah wartawan sebelum maghrib sebelum ke Istana.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .