Ikuti Blog ini

Nizar, Anwar Temui Wartawan Jam 3 Petang

Eksklusif: Info Terkini Dari Perak Darul Ridzuan



IPOH [1.56 pm] - Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin akan mengadakan sidang media khas di kediaman rasmi beliau di sini petang ini selepas mengadap Sultan Perak sebentar tadi. Nizar berada di Istana Kinta selama 20 minit daripada pukul 12.45 tengah hari ini.

Sidang media itu dijangka berlangsung pukul 3 petang. ini, akan turut disertai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sambil menyifatkan pertemuan itu sebagai "OK", Nizar berkata, beliau akan menemui wartawan kemudian. Semalam, Nizar berkata, beliau yakin sebarang keputusan yang perkenankan oleh Sultan Perak dalam menangani kemelut politik di negeri ini dibuat dengan adil.

"Saya yakin keputusan yang dibuat nanti cukup adil kepada rakyat di negeri Perak dan adil kepada partiparti politik, dan kita tidak akan meragui sebarang keputusan yang dibuat oleh Sultan Perak," katanya kepada pemberita di sini malam tadi. Nizar juga mengadap Sultan Perak di Istana Kinta petang semalam.

Semua Pihak Tunggu Keputusan Tuanku Sultan


[Nampaknya debaran semakin kencang kian terasa, bukan sahaja kepada seluruh rakyat Perak malah mereka yang berada di seluruh negara bahkan dunia. Kini satu sejarah baru bakal tercipta di Malaysia apabila sebuah lagi kerajaan negeri di rampas kuasa oleh mereka yang kemaruk untuk berkuasa. Jika di Sabah, perkara sebegini dianggap tidak luar biasa, namun di Perak ianya dilihat sebagai begitu "menggemparkan" tatkala UMNO dan BN sebenarnya telah ditolak rakyat kini mereka pula mendapat manda. Najib sebenarnya ingin membalas dendam kepada apa yang berlaku di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu. BN membelanjakan berjuta-juta ringgit untuk membeli hati rakyat, namun semua itu dipersetankan ! Nah, sekarang Najib tidak lagi membeli rakyat, tetapi beralih kepada Wakil Rakyat pula. Inilah dia politik baru ciptaan Najib Anak Tun Razak].

Besar kemungkinan dijangka Paduka Seri Tuanku bersetuju membubarkan Dewan Undangan Negeri.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .