Ikuti Blog ini

PM ajar rakyat Malaysia tidak hormati undang-undang.



Sehingga pagi ini kita menyaksikan dalam media bercetak dan elektronik yang dikuasai oleh BN dan UMNO memutar belit semaksima mungkin Isu pegantungan 7 ADUN Perak dari mengikuti Sidang DUN Perak.

Saya yakin tanpa mendapat nasihat yang betul, Perdana menteri, Abdullah Ahmad Badawi menjadi guru kepada kelompok yang berselindung dari media yang bersekongkol menyiarkan putar belit mereka.Ternyata Abdullah hanya PM untuk BN sahaja bukannya untuk Rakyat malaysia, dia mengajar rakyat Malaysia supaya tidak menghormati undang-undang.

Bermula dengan tindakan Najib merampas kuasa sehinggalah kepada episod yang berlaku sekarang sebetulnya sangat mengajar kepada kita bahawa UMNO sangat kemaruk kuasa dan gilakan kuasa.

Dalam keadaan BN hendak bercakap soal menghormati undang-undang, dialah yang terlebih awal melanggar Undang-undang Tubuh Negeri Perak.

Bercakap siapa derhaka kepada raja, dialah yang menjadi pelopor dulu, kini dan selamanya.

bayangkan inilah kenyataan Pak Lah seperti disiarkan dalam Utusan malaysia hari ini:-

PUTRAJAYA 19 Feb. – Peduli kan tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V. Sivakumar yang ternyata amat teruk dan tidak masuk akal.

Demikian reaksi spontan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika mengulas tindakan Sivakumar menggantung dan melarang Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir bersama enam anggota Exconya daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri berkuat kuasa serta-merta.

Tegas Perdana Menteri, apa yang harus dilakukan oleh Zambry sekarang adalah terus menjalankan fungsi pentadbiran negeri sebagai kerajaan sah seperti mana dikehendaki rakyat.

Malah, beliau menyelar perlakuan Sivakumar yang juga ADUN DAP kawasan Tronoh itu sebagai tidak menghormati keputusan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang berkenan melantik Zambry dan barisan Exconya mengetuai kerajaan negeri.

‘‘Ini merupakan usaha terakhir pakatan pembangkang mahu menggulingkan kerajaan BN yang sah di Perak."

Inilah kenyataan Pak Lah yang paling tidak bermaruah dan bertanggung jawab.

Teruskanlah kerja jahat itu kerana rakyat sudah muak dan tidak percaya lagi kepada pemberitaan yang berat sebelah itu.

Pimpinan Tertinggi pakatan Rakyat dan Semua ADUN dalam mesyuarat yang diadakan malam tadi. Kesimpulan dari mesyuarat itu kami dimaklumkan betapa keputusan Speaker menetapi dan tidak bercanggah dengan undang-undang yang ada.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .