Ikuti Blog ini

Rafidah Hina Qur’an

Inilah pemimpin Umno. Menggunakan Qur’an bila terdesak. Pun begitu penggunaan yang bagi mereka sudah cukup Islamik ini sebenarnya telah menghina Qur’an itu sendiri. Qur’an bukan untuk dibuat bersumpah. Ianya di turunkan sebagai petunjuk kepada seluruh manusia.

Kalau setakat meletak Qur’an di hadapan kita semasa bermesyuarat tidak membawa apa-apa erti selagi kita tidak mengikuti apa yang disuruh dan apa yang dilarangnya.

Qur’an menyuruh kita menjalani kehidupan sebagaimana yang digariskannya. Menutup aurat. Berpolitik secara Islam. Berhias secara Islam. Bersosial secara Islam. Berekonomi secara Islam. Tidak berjudi, minum arak dan berpeleseran.

Oleh itu Rafidah kena jaga tatatertib bila bersama dengan Qur’an. Kena ada wudhuk dan menutup aurat. Tiada keduanya, maka sah suatu penghinaan kepada Kitab Suci itu.

Di mana Ulama-Ulama Umno atau mufti-mufti yang hebat-hebat itu. Tegurlah kemungkaran yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Umno dahulu sebelum menegur orang lain. Rosak pemimpin maka rosaklah rakyatnya. Dan apa yang penting jangan pula Ulama yang rosak. Jangan kamu takut kepada pemerintah tapi takutlah kepada Allah SWT.

Akhirnya apabila Al-Qur’an sebagai perhiasan dan bukannya untuk dibaca dan diamal maka inilah jadinya….. Tidak menghiraukan lagi soal halal dan haram.

Apa yang jelasnya, Umno hanya menggunakan Al-Qur’an semata-mata demi kepentingan politiknya sahaja. Semasa meminda perlembagaan untuk memansuhkan imuniti Raja-Raja dahulu, Islam juga digunakan bagi menghalalkan apa yang mereka mahukan. Imuniti bercanggah dengan Islam itulah alasannya. Dan apabila mereka mahu menggunakan Raja-Raja semula untuk tujuan politik mereka seperti apa yang berlaku di Perak sekarang ini, alasan derhaka kepada Raja adalah dosa besar.







Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .