Ikuti Blog ini

Belum Lawan UMNO BN Sudah Angkat Bendera Putih

Cuba baca dua berita ini. Kemudian cuba anda buat kesimpulan, apa yang tersirat di hati dua pemimpin BN ini:

i) Tindakan bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin meletak jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti, menunjukkan tembelang Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang lebih gemar mencari populariti politik, berbanding membantu rakyat.

Ketua Umno Bahagian Permatang Pauh, Datuk Abd Jalil Majid dalam satu kenyataan di sini, hari ini berkata tindakan wakil rakyat pembangkang berkenaan juga hanya merugikan rakyat, termasuk pembaziran wang. "Tindakan beliau (Mohammad Fairus) itu hanya akan menyusahkan dan menghampakan rakyat, selain membazirkan wang mereka
(Sumber: Berita Harian Online)


ii) Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr. Teng Hock Nan berkata pilihan raya kecil yang bakal diadakan di Penanti sengaja dirancang oleh Parti Keadilan Rakyat dengan tujuan mewujudkan gelombang sokongan kepada parti itu.

“Dia sengaja mencipta ’ombak’ ini supaya PKR sentiasa di hati rakyat kerana berjaya memenangi kawasan yang ditandingi,” katanya kepada Bernama ketika mengulas peletakan jawatan Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Penanti Mohammad Fairus Khairuddin hari ini.
(Sumber: Utusan Online)


Justeru, apa kesimpulan anda terhadap dua berita dari dua akhbar kepunyaan Pemerintah itu? Seorang pemimpin dari UMNO berkata PKR hanya ingin mencari populariti dari pilihanraya kecil Penanti. Belum lagi berlawan orang itu sudah kata PKR memang lebih popular dari BN dan pilihanraya itu cuma medan untuk memperlihatkan populariti parti itu.

Seorang lagi pemimpin dari Gerakan pula berkata PKR sentiasa 'di hati rakyat' dan akan memenangi di kawasan yang akan ditandingi.

Kesimpulan dari kedua-dua kenyataan pemimpin BN itu sangat mudah: mereka telah mengangkat bendera putih sebelum masuk perang sebenar. Seperti kata Datuk Abdul Jalil, pilihanraya itu hanya akan membazirkan wang rakyat, kerana akhirnya PKR juga yang akan menang. Seperti kata Datuk Dr Teng, pilihanraya itu hanya akan menguntungkan PKR kerana "berjaya memenangi kawasan yang ditandingi"



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .