Ikuti Blog ini

Kecoh di Mesjid Pekan Terong, pengerusi mesjid naik angin kepada petugas PAS.



Petugas Pemuda PAS Selangor akur dengan arahan kasar dari pengerusi mesjid yang naik berang kononnya tidak mahu mana-mana parti politik berada dalam kawasan mesjid. saya sempat bertanya "adakah abang pakai duit abang untuk bina mesjid ini, menyungguh sangat, sabarlah" rupanya dia makin naik minyak. Maklumlah terlalulah UMNOnya dan Islam Hadharinya.




Sebelum itu kenderaaan dan petugas memulai mengagihkan kelapa jelly dan risalah di dalam kawasan mesjid berhampiran pintu pagar utama. Disinilah bermulanya episod naik angin dan suara tinggi "saya diamanahkan untuk jaga mesjid ini, saya minta keluar". Semuanya tenang dan terkawal perasaannya kecuali si pengerusi mesjid yang nampaknya sudah "hilang air sembahyangnya".



aksi dari jauh, cekak pinggang berbaju putih itulah si pengerusi mesjid. Anehnya yang lain tidak menyokongnya, nmpaknya layak letak jawatan kerana sudah buat keputusan sendiri dan halau tetamu Allah sesuka hati.


Kalau tidak boleh berpolitik ini khemah untuk apa? tanya petugas pemuda, tambah naik anginlah dia. Begitulah manusia kalau sudah cerdik tapi tidak boleh ikut dan bodoh tetapi tidak boleh diajar !
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .