Ikuti Blog ini

MCA hendak Timbalan PM. MIC hendak Menteri Kanan.

Tiga parti utama dalam BN: UMNO, MCA dan MIC sedang bertelagah dan berebut jawatan.

MCA sejak beberapa bulan lalu dengan sombong dan egonya telah meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan kepadanya sekiranya BN terus memerintah.

Sejak selepas Dato’ Seri Najib Razak mengangkat sumpah jawatan sebagai PM dan membariskan kabinetnya, MIC pula melalui presidennya telah menagih portfolio kanan di peringkat kementerian.

Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu berkata, isu rasa tidak puas hati parti itu berhubung peruntukan kerusi dalam Kabinet baru akan dibincangkan dalam mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti itu Khamis ini.

Laporan media itu juga menyebut MIC telah memohon portfolio kanan dalam Kabinet iaitu Kementerian Kerja Raya.

“Saya berpendapat pada masa depan Perdana Menteri harus mempertimbangkan peruntukan portfolio kanan dalam Kabinet kepada MIC,” katanya.

Demi kerakusan untuk terus berkuasa, UMNO nampaknya sedang membahagi-bahagikan harta negara untuk kuncu-kuncunya dari MCA dan MIC.

Mana Kerismuddin? Mana Pukida? Mana pelajar UiTM? Mana VC UiTM? Mana pemuda UMNO?. Kenapa senyap je. Harta dan maruah Melayu sedang dicarik-carik sekarang ni. MCA nak jawatan TPM. MIC nak menteri kanan. Melayu UMNO tak kan nak senyap je. Tak nak biarkan je. Kata UMNO parti Melayu. Perjuangkan Ketuanan Melayu. Mana pendekar-pendekar UMNO?. Baculke?




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .