Ikuti Blog ini

Nizar akan hilang kepercayaan majoriti DUN !

Image
Muktahir ini memberi gambaran jelas akan berlaku PILIHANRAYA di negeri Perak. Sumber yang diperolehi dalam Umno sendiri mengesahkan bahawa perkara itu akan berlaku. Sumber yang bukan calang-calang anak. Sandaran sumber yang dimaksudkan bukan sandaran lunak yang sering didengar di warung kopi. Tidak ! Ini sumber yang dikira sahih. Malah sumber yang diperolehi ini juga telah disahkan oleh orang yang paling berpengaruh dalam mengemudi jentera pilihanraya Negeri. Tak perlu sebut nama. Cukup sebut itu dulu..!

Itu sumber sahih. Dan di posting ini pula menjelaskan spekulasi dan gambaran bagaimana ia akan berlaku. Observation ini adalah bersifat peribadi.

Katakanlah keputusan Mahkamah Rayuan yang difailkan oleh Nizar pada Rabu lalu, di mahkamah Rayuan isnin ini memberi keputusan(judgement) bahawa NIZAR adalah Menteri Besar yang SAH. Maka Zambry Ghandi terpaksa memberi laluan untuk beliau masuk semula ke pejabatnya di SUK Negeri. Ini bermakna Zambry Ghandi secara otomatik menjadi 'qoran lama' @ MB yang tidak SAH (baca kedeta).

Apabila ini berlaku sudah tentu Speaker baru (Ganesan) akan memanggil Sidang DUN untuk membuat Undi Tidak Percaya kepada Nizar. Maaf, wak letakkan Ganesan sebagai Speaker dan tidak Sivakumar kerana untuk elak gaduh-gaduh. Biarkan..biarkan...biarkan..!! Sivakumar perlu tahu percaturan ini..lagipun Siva bukanlah anak yang degil sangat !(kata ibu beliau)

Maka Sidang DUN akan berlangsung dengan kadar yang sangat serta-merta sama macam kes Rayuan Zambry Ghandi sesegera kilat minggu lalu. Biarkan...biarkan...biarkan...!! Dengan kelebihan majoriti didalam dewan DUN, BN akan melompat gembira kerana undi tidak percaya sudah tentu memihak kepada m ereka. BN28+Bebas(sokong BN)3=BN31 manakala Pakatan Rakyat -PR28 kerusi. Apabila berlaku undian, maka kalah lah..dan Nizar akan ditabalkan sebagai MB Perak yang tidak lagi mendapat undi percaya dari ahli Dewan. Di sini apa yang dikehendaki oleh si tua Madey itu telah dipenuhi. Biarkan si tua Madey tersenyum disitu. Berikan haknya untuk senyum. Undi Tidak Percaya telah dilaksanakan. Nizar kalah dan ditolak oleh majoriti dewan penuh bergaya. Biarkan....biarkan...biarkan..!!

Apabila drama Undi Tidak Percaya itu telah dilaksanakan, secara otomatik negeri Perak tidak lagi mempunyai MENTERI BESAR. Nizar telah di tolak ahli Dewan. Zambry Ghandi telah diputuskan bukan menteri Besar yang sah. So..lagi mau tanya ? Cerita belum habis..ada lagi kat bawah. Terus baca..jangan baca separuh-separuh, kelak cepat nyanyuk..macam si tua itu. Biarkan...biarkan...biarkan..!!

Apabila Negeri Perak tidak mempunyai Menteri Besar, maka secara otomatisnya Datuk SS akan mengambil alih kerajaan(govt.taker) dan usul berkaitan Lantikan MB yang baru kena dibuat. Nak buat macamana ? Kena adakan Pilihanraya..lah ! Andai Sultan Perak menolak usul Pilihanraya Negeri untuk mencari mandat baru pemerintahan, wak rasa Penasihat Sultan sedia maklum apa yang akan berlaku. Tak kan Sultan Perak nak ambil juga Zambry Ghandi yang telah diputuskan oleh Mahkamah Rayuan itu tidak SAH menjadi MB ! Itu bakal mengundang parah dan sengketa.

Maka, jalan yang jelas dan boleh memberikan kestabilan politik Perak ialah dengan Pilihanraya. Najib pun sudah mendapat semangat baru, beliau tidak lagi gerun untuk menghadapi Pilihanraya di negeri Perak. Yang memperolehi majoriti akan memerintah Perak dan disitulah MB Perak yang baru akan ditabalkan.

Yang pasti..sms daripada orang ini memang benar, jentera harus digerak mulai sekarang...gambaran jelas kearah itu makin hampir untuk berpilihanraya. Soal siapa menang dan siapa yang akan kalah, si tua sudah pun selesai bernujum. Pastikan kesihatan jantung si tua dalam kondisi yang baik, takut terkejut nanti dan...!!




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .