Ikuti Blog ini

Nyalaan lilin di Seri Kembangan - Polis Melebihi Peserta



dapsy seputeh vigil 190509 07Upacara nyalaan lilin yang diadakan di luar pusat khidmat wakil rakyat DAP di Seri Kembangan malam tadi berjalan secara aman.


Nyalaan lilin itu disertai kira-kira 50 aktivis dan ahli politik pembangkang sebagai tanda berkabung 'berkuburnya demokrasi'.


Kira-kira 20 daripada mereka membakar lilin manakala yang lainnya memerhati majlis itu berjalan. Kebanyakan yang hadir itu memakai baju warna hitam.


dap supporters candle light vigil at sri kembangan 200509 01Mereka menuntut pembubaran dewan undangan negeri Perak supaya pilihanraya baru diadakan di negeri itu.


Ia diketuai oleh tiga wakil rakyat DAP - Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching, ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah dan ADUN Teratai, Jenice Lee.


Nyalaan lilin itu bermula kira-kira jam 9.15 malam diikuti dengan ucapan ringkas dari ketiga-tiga wakil rakyat DAP tersebut.


Kira-kira jam 9.30 malam, ketua polis Subang Jaya, ACP Zainal Rashid membuat pengumuman melalui pembesar suara mengarahkan mereka bersurai.


Sejurus kemudian kesemua bersurai dan sebahagian lagi dilihat masuk ke bangunan pusat khidmat wakil rakyat DAP tersebut.


Dan pada kira-kira jam 9.50 malam, keadaan di situ kembali seperti biasa.


Tiada sebarang kejadian tidak diingini atau tangkapan dibuat sepertimana yang berlaku di Seputeh semalam.


Kira-kira 40 anggota polis kelihatan mengawal keadaan di situ.

YB Teo Nie Ching






OCPD Subang Jaya ACP Zainal Rashid bersama seorang peserta
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .